Još jedan hibrid u BiH
0

FOTO+VIDEO / Nacionalna prezentacija Aurisa Hybrid

Tekst i fotografije: Elvir Zubović
Današnjom prezentacijom Toyota je na tržište automobila u Bosni i Hercegovini uvela svoj drugi hibridni model, koji je ujedno i drugi hibridni automobil koji je dostupan u BiH. Tako će globalno poznatom i popularnom Priusu društvo sada praviti i kompaktni Auris u verziji sa kombinacijom klasičnog benzinskog motora i elektromotora sa baterijama.

Provjereni koncept hibridnih automobila koji kombinuju prednosti savremenih benzinskih motora sa ekološkim vrijednostima elektromotora Toyota popularizuje skoro 12 godina, a Prius kao model koji stoji poput sinonima za hibridne automobile sada dobija i prve bratske modele.

Auris HSD ili Hybrid Synergy Drive prvi je u nizu modela Toyotinog ambicioznog plana da do 2020. godine njihova cijela ponuda modela ima po jednu hibridnu verziju. Ujedno, upravo ovakva strategija otkriva veliku vjeru japanskog proizvođača u sam koncept i prednosti koje donose hibridni automobili.

Auris HSD kao i Prius kombinuje 1,8-litarski benzinski motor sa elektromotorom i savremenim baterijskim sklopom. Ovakva pogonska jedinica omogućava Aurisu izuzetno povoljne ekološke vrijednosti, gdje se posebno ističe i emisija CO2 od samo 89 grama po kilometru, dok pri nižim brzinama Auris koristi samo električni pogon. Tako u zahtjevnom gradskom režimu kada konvencionalni automobili najviše zagađuju zrak, Auris ustvari nema emisiju štetnih gasova.

Također, kombinacija benzinskog motora sa elektromotorom ističe svoje prednosti i u niskoj potrošnji goriva, pa Toyota garantuje da je Auris HSD u stanju trošiti svega 3,8-litara benzina na 100 kilometara.

U Toyoti ističu da su velika sredstva uložena u razvoj Aurisa Hybrid, iako se na prvi pogled i ne razlikuje od modela sa standardnim benzinskim i dizelskim motorima. Ipak, dizajneri su uspjeli značajno smanjiti koeficijent otpora zraka karoserije, i to sa 0,290 na 0,283. Naravno, Auris HSD dolazi i sa posebno oblikovanim naplacima koji, ali i sa pneumaticima sa minimalnim otporom trenja.

Zbog ovih izmjena i sam izgled Aurisa HSD je nešto drugačiji, a novost je prije svega veći prednji odbojnik i nova maska koji bolje usmjeravaju zrak oko ostatka karoserije. Na zadnjem dijelu Auris HSD je dobio novi diskretni spojler, a svakako će ga najlakše biti preponati po Hybrid oznaka i posebnim logotipovima Toyote sa plavom podlogom na prednjem i zadnjem dijelu.

Toyota će Auris HSD u Bosni i Hercegovini ponuditi u dvije verzije, s tim da ozbiljnije prodajne rezultate na našem tržištu očekuju tek u toku iduće godine, kada bi ovaj model trebao dobiti certifikat evropskog proizvoda, nakon čega će njegova cijena biti značajno manja zbog izostanka troškova carinjenja.

Za sada će oni koji požele zaista jedinstven kompaktni model morati izdvojiti 48.876 KM sa Auris HSD sa paketom opreme Luna, dok sa znatno raskošnijim paketom Sol hibridni Auris košta 53.394 KM.

Treba istaći da Bosna i Hercegovina i dalje zaostaje za ostakom Evrope, ali i zemalja u okruženju, i to po pitanju podsticaja za automobile koji znatno manje ugrožavaju životnu okolinu. Tako i u Sloveniji kupci automobila čija emisija CO2 iznosi manje od 100 g/km imaju pogodnost minimalne kamatne stope, dok Srbija kupcima takvim automobila nudi mogućnost uštede i do 1.000 eura.