U čast Type 72 Formule 1
0

Lotus Exige sa posvetom

Sarajevo-x.com
U Lotusu ne prestaju iznenađivati varijacijama na temu svog izvrsnog Exigea. Ovaj put su granicu ekstremnih performansi ali i izgleda pomjerili za još jednu stepenicu i predstavili posebnu seriju Exige S Type 72.

Već na prvi pogled ovaj Exige koji će se proizvoditi u ekskluzivnoj i ograničenoj seriji daje naslutiti da je zaista riječ o posebnom automobilu. Kao i u slučaju svakog drugog Lotusa, prvi i ujedno najvažniji podatak je onaj o ukupnoj masi, a sa perolakih 935 kilograma i ovaj Exige se savršeno uklapa u slavnu filozofiju "light is right".

Naravno sa ovom težinom Type 72 je dva kilograma teži od standardnog Exigea S, ali se ističe Sport paketom koji sadrži vrhunska ProBax sjedišta, koja su uskladu sa temom prošivena zlatnim koncem, podesiv stabilizator, kontrolu proklizavanja, kao i dvostruki hladnjak ulja. Superlagani naplaci, koji su također lakirani u crno za zlatnim rubovima, se podrazumjevaju, a iako možda nisu u skladu sa trenutnim trendovima u kojima uglavnom vlada kič, teško je osporiti im dobar izgled i neodoljivu vezu sa slavnim vremenima Lotusa u Formuli 1.

Za one koji dodatno žele oplemeniti Exige S Type 72 ponuđene su opcije poput klima uređaja koji se generalno u ovakvim automobilima smatra svetogrđem, dok će doplata za djelimičnu blokadu diferencijala vjerovatno biti vrlo popularna. Za zahtjevnije vozače ponuđen je i Performance Pack nivo nakon kojeg Exige raspolaže sa zavidnih 235 KS, a uz više snage dolazi impozantan krovni usisnik, snažne AP Racing kočnice, elektronska kontrola starta kao i podesiva kontrola proklizavanja.

Razlog za ovako poseban Exige bila je želja Lotusa da oda priznanje njihovom crno-zlatnom Type 72 bolidu iz Formule 1. Ukratko, sa 20 Grand Prix pobjeda, tri konstruktorske titule šampiona i dvije vozačke titule šampiona ovaj Lotus je još uvijek najuspješniji bolid Formule 1 koji se ikada takmičio. S obzirom da savremeni F1 bolidi u pravilu traju samo jednu sezonu, a već iduće dolaze pod drugim imenom i sa mnoštvom novih rješenja, izvjesno je da će Lotus Type 72 dugo zadržati ovu titulu. O svojevremenoj dizajnerskoj revolucionarnosti, gdje se najviše ističu bočno montirani hladnjaci koji su omogućili aerodinamičan klinasti oblik bolida, najbolje govori činjenica da je periodu od 1970. do 1975. godine ubjedljivo dominirao u Formuli 1 bez posebnih poboljšanja.

Što se tiče počasnog Exigea S Type 72, iz Lotusa za sada nisu potvrdili na koliki broj će tačno ograničiti proizvodnju, ali planiraju za Veliku Britaniju "ostaviti" 20 primjeraka, dok će u Evropu poslati još barem 20, a za Japan i ostala tržišta predviđeno je tek nekoliko primjeraka. Iako će koštati 40.332 eura bez državnih davanja u Evropi, već sada je sigurno da će se svaki razgrabiti, i vrlo brzo postati prava kolekcionarska poslastica.