Noviteti
13

Ekskluzivno / Klix.ba u Milanu na otkrivanju Toyotinog spektakularnog crossovera C-HR

Piše: D. B.
(Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba)
"Model C-HR omogućava Toyoti snažnu prisutnost u rastućem segmentu C crossovera, a dizajniran je tako da predvodi novi pokret u svom segmentu i pomjeri granice. Zbog toga smo odlučili da automobil mora biti unikatan, pun originalnosti", rekao je vodeći šef dizajna Kuzuhiko Isawa opisujući automobil koji je reporter portala Klix.ba imao priliku vidjeti u Milanu prije javnog predstavljanja vozila na Sajmu automobila u Parizu.

U Milanu je otkriven nadolazeći C-HR odnosno Coupe High-Rider, čija je produkcijska verzija ostala veoma vjerna konceptima koji su predstavljeni u Parizu 2014. i Frankfurtu 2015. godine. Model koji svojim linijama podsjeća na coupe je ideja Totoytinih dizajnera koji su željeli kreirati automobi koji će se isticati u Toyotinoj ponudi te postaviti nove pravce u segmentu crossovera srednje veličine.

Toyotine dizajnere je u kreiranju modela C-HR prije svega inspirisala želja kupaca za individualnošću, kao i želja da među prvim probaju nešto novo i dožive nova iskustva. Također, vodilje su bili stil i kvalitet koje svaki kupac želi kada kupuje automobil, jer on postaje dio njihove ličnosti.

Unikatni karakter Toyote C-HR pokazuje fleksibilnost TNGA platforme (Toyota New Global Architecture) kada je riječ o dizajnu, pogonu i dinamici. Ova platforma je dala nove mogućnosti dizajnerima u segmentu crossovera.

Ciljna grupa su ljudi starosne dobi između 35 i 40 godina koji vole dobar stil, kvalitet, reputaciju, dinamičnu vožnju i inovacije.

Novi dizajnerski pravac u segmentu crossovera

"Kupci crossovera žele nešto posebno, nešto što obični SUV ne može ponuditi. Oni žele višu poziciju za vozača, ali ne žele kutijasti oblik terenca. Također, preferiraju agilnost u vožnji. Modelom C-HR pokušavamo unijeti nove vrijednosti na tržište C crossovera, a noviteti potiču od robustnosti i snage SUV-a. No, nije cilj proizvesti dinamičan SUV, nego dinamično vozilo sa mogućnostima SUV-a", istakao je Isawa.

C-HR je dug 4.360, širok 1.795 i visok 1.555 mm (Hybrid), dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2.640 mm. Kao što je već navedeno, produkcijski model je veoma sličan konceptu predstavljenom na Sajmu automobila u Parizu 2014. godine, a koji je privukao veliku pažnju i dobio pohvale kupaca.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

C-HR ima oblik dijamanta sa istaknutim lukovima točkova na sva četiri ugla čime je naglašena snaga i čvrstoća automobila. Dizajn je kombinacija elegantnih i "agresivnih linija". Coupe iz znatno doprinose i "skrivene" ručke stražnjih vrata integrisane u C stub. Aerodinamičnost naglašavaju padajuća linija krova i stražnji spojler.

Prednja LED svjetla elegantnog izgleda se protežu i oko prednjih uglova automobila. Stražnja svjetla su istaknuta, a moguće ih je dobiti sa LED sijalicama.

Sofisticirani dizajn unutrašnjosti

Izgled unutrašnjosti Toyote C-HR predstavlja novi Sensual Tech koncept dizajna koji je kombinacija funkcionalnosti visoke tehnologije te senzualnog i modernog stila. Unutrašnjost je fokusirana na vozača i veoma prostrana. Automobil je dobio 8-inčni ekran osjetljiv na dodir sa redizajniranim i poboljšanim HMI interfejsom (Human Machine Interface) sa Toyotinom Multi-Media '16 navigacijskom platformom i poboljšanom povezivošću što je blago orjentisano prema vozaču.

Asimetrična centralna konzola sadrži sve kontrole koje su jednostavne i potpuno na dohvat ruke, a u istovremenu poprilično lako iste može koristiti i suvozač. Ekran je izdvojen od ostatka instrument table, koja je nešto spuštenija kako bi se dobilo na preglednosti.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

U unutrašnjosti su i nova sjedišta unikatnog dizajna, koja su izuzetno udobna i pružaju odličnu potporu kako gornjeg, tako i donjeg dijela tijela.

Kao što je već poznato, automobil ima dijamantni oblik gledajući iz bilo kojeg ugla, a to vjerno prati i dizajn unutrašnjosti, pa čak i dugmadi. Unutrašnjost će biti dostupna u tri kombinacije, tamno-siva, crno-plava i crno-smeđa.

Paketi opreme dostojni i najzahtjevnijih kupaca

Cilj kompanije Toyota da je da svojim kupcima bez obzira na pakete opreme ponudi što više sigurnosnih sistema, tako da je paket Toyota Safety Sense standardan širom ponude. Tu spadaju sistem za sprečavanje sudara, sistem za detektovanje pješaka, tempomat, sistem upozorenja na napuštanje trake, automatska duga svjetla te sistem prepoznavanja znakova (osim za osnovni model).

Najopremljeniji modeli imat će grijače u sjedištima, sistem "pametnog" ulaska u automobil, zatamnjena stakla, djelomično kožom presvučena sjedišta, Toyotin revolucionarni S-IPA sistem za pomoć pri parkiranju te 18-inčne naplatke od legura ofarbane u dva metalik tona.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

Posebna zanimljvost na zatvorenoj promociji u Milanu bila je što su svi prisutni mogli pomoću VR headseta detaljno istražiti kompletan automobil i sve pakete opreme u virtuelnoj stvarnosti.

Impresivan zvuk audio sistema

C-HR nudi ponajbolji sistem reprodukcije zvuka u C crossover segmentu zahvaljujući izvanrednom JBL premium audio sistemu s devet zvučnika i pojačalom od 576 W. Čvrstoća strukture automobila i dizajn unutrašnjosti imaju znatan utjecaj na kvalitet i čistoću zaista impresivnog zvuka.

Štedljiviji i "čistiji" motori

C-HR će biti moguće kupiti s najnovijim hibridnim agregatom koji razvija 120 KS, a čija emisija Co2 iznosi 85 g/km. Štedljiviji je, lakši i snažniji od prethodnog. Termalna efikasnost iznosi 40 posto, što je rekord za benzinske motore. Ostale komponente hibridnog sistema su manje i lakše, a promijenjena im je i pozicija radi bolje iskoristivosti prostora, što je doprinijelo i nižem centru gravitacije.

Automobil će biti dostupan i sa novim 1,2-litarskim motorom s turbopunjačem, koji isporučuje 116 KS i 185 Nm obrtnog momenta. Emisija C02 iznosi 128 g/km, a prosječna potrošnja 5,7 litara na 100 pređenih kilometara. Motor će biti moguće upariti sa šestostepenim manuelnim ili CVT mjenjačem i pogonom na prenje ili sva četiri točka.

Konačno, 2,0-litarski motor sa 150 KS i 193 Nm obrtnog momenta bit će dostupan samo u Ukrajini i na Kavkazu.

Prodaja u Evropi

Pretprodaja će u Evropi početi 1. septembra, a prve isporuke se očekuju prije kraja ove godine. C-HR će svoje mjesto naći između modela Auris TS i RAV4. Cilj Toyote je da godišnje na Starom kontinentu proda do 100.000 automobila.