Sajam u Minhenu
5

Evropljani protiv Kineza i Amerikanaca u borbi za elektromobilnost

A. M.
Elektromobilnost, autonomna vožnja, baterije s brzim punjenjem i velikim dometima, sve su to vruće teme ovogodišnjeg Međunarodnog automobilskog sajma u Minhenu (5. - 10. septembra), gdje će Evropljani ukrstiti koplja s kineskim i američkim rivalima. Donosimo kratki pregled svih važnijih noviteta ovogodišnjeg sajma.

Najvažniji evropski auto show pružit će uvid u to koliko se uspješno etablirani proizvođači automobila sa Starog kontinenta mogu boriti protiv rastuće prijetnje kineskih i američkih rivala.

Analizirat će se elektromobilnost, autonomna vožnja, baterije s brzim punjenjem s velikim dometima i softverske nadogradnje jednostavne za korištenje. Ovo će biti ključne teme sajma automobila IAA Mobility u Minhenu (prije se održavao u Frankfurtu), koji svoja vrata za javnost otvara od 5. do 10. septembra.

Ove će godine na sajmu biti gotovo dvostruko više kineskih robnih marki nego 2021. kada su ograničenja putovanja zbog koronavirusa spriječila brojne izlagače i posjetitelje da dođu u Minhen.

Insajderi u autoindustriji smatraju BYD i MG Motor glavnom prijetnjom evropskim markama. BYD i MG se korak po korak šire u Evropi, ciljajući na ključna tržišta i izgrađujući maloprodajne mreže. Obje kompanije također žele otvoriti tvornice u Evropi.

Njihove su strategije slične onima japanskih i južnokorejskih proizvođača automobila kao što su Toyota, Hyundai i Kia. S druge strane, to što na sajmu nema japanskih ili korejskih marki još više usmjerava pažnju na kineske pridošlice. Takođe, evropski divovi ne miruju. Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz i Renault će u Minhenu predstaviti svoje najnovije električne automobile.

Evropski dobavljači originalne opreme i softvera kao što su Bosch, Continental i Valeo također se suočavaju sa rastućom konkurencijom kineskih, ali i američkih konkurenata. Tehnički divovi u područjima kao što su autonomna vožnja, baterijska tehnologija i softver pokazat će takođe najnovija dostignuća.

Evropski izlagači

Sa Q6 E-tron, prvim potpuno električnim automobilom nove generacije marke, Audi želi pokazati kako Q6 E-tron na PPE platformi, razvijenoj u saradnji s Porscheom, pruža tehničke temelje budućih proizvoda za e-mobilnost marke.

BMW-ova Vision Neue Klasse najavljuje studiju dizajna koja je skoro proizvodna za potpuno električnu limuzinu serije 3, koja bi trebala nastupiti 2025.

Svoj debi u bavrskoj prijestolnici takođe ima Tavascan - Cuprin prvi potpuno električni crossover koji svoje MEB temelje dijeli s Audijem Q4 E-tron, VW ID4 i nizom drugih modela iz VW Grupe.

Mercedes-Benz pomiče svoju ponudu proizvoda prema modelima viših cijena. U Minhenu su pokazali "entry luxury" električni konceptni automobil sa autonomijom od 750 km za koji se očekuje da će biti sljedeći CLA.

Mini lansira dva nova potpuno električna modela -- mali hatchback Cooper E/SE i crossover Countryman. Mini Cooper s troja vrata zamijenit će trenutnu električnu verziju Mini hatchbacka.

Opelov potpuno električni konceptni automobil Experimental daje "jasnu viziju" budućeg smjera dizajna i tehnologije marke Stellantis. Proizvodna verzija mogla bi oživjeti legendarni model marke - Manta.

Renault izlaže najnoviji Scenic E-Tech, koji nakon četiri generacije gubi DNK monovolumena i ulazi na svepopularnije tržište električnih crossover vozila.

Nekadašnja Mercedesova marka, a sada firma s 50-50 omjerom vlasništa kao joint venture s kineskim Geelyjem predstavlja kompaktni električni crossover Smart #3.

Svjestan snage elektromobilnosti u manjim formatima, Volkswagen je predstavio ID GTI Concept s kojim je povezao električnu budućnost marke sa 48 godina starom istorijom Golfa GTI.

Kineski izlagači

Prije dolaska na sajam, kineski BYD (Build Your Dreams), je objavio video pozivajući kineske proizvođače automobila da dođu u Minhen kako bi srušili ''stare legende" i nastavili prodor na evropska tržišta. Ovaj brzorastući brend je priredio evropski debi svojoj premium električnoj marki Denza, zajedničkom ulaganju s Mercedesom, te ujedno najavio dolazak u EU atraktivne električne limuzine srednje klase – Seal, kao i njene crossover verzije Seal U.

Vrhunski EV startup HiPhi je izložio limuzinu Z GT, dok će crossover X i limuzina Y sa stražnjim vratima u obliku krila galeba biti izloženi u novom maloprodajnom prostoru, nazvanom Hub, na minhenskom aerodoromu.

Još jedan kineski startup - Leapmotor, u pregovorima je s VW grupom o pružanju EV tehnologije VW-ovom jeftinom brendu Jetta u Kini. Marka je već lansirala mini auto T03 u Evropi, dok je sljedeći u planu za napad na evropske kupce crossover C11.

MG, koji je u prvoj polovini godine prodao oko 100.000 automobila u Evropi, pokazat će potpuno električni sportski kabrio dvosjed Cyberster.

Seres, brend diva mobilnih telefona Huawei, počeo je s prodajom dva modela u Evropi: Seres 5 coupe crossover srednje veličine (u Kini poznat kao Aito M5) i manjeg Seres 3 crossovera.

Xpengovo partnerstvo s VW-om u Kini za EV tehnologiju odmah je podiglo imidž kineskog proizvođača automobila u Evropi. U Minhenu je XPeng izložio limuzinu srednje klase - P7, s kojom su već krenule isporuke u EU, a na štandu je bio izložen i crossover srednje veličine - XPeng G9.

Američki izlagači

Od američkih izlagača vrijedi spomenti Teslu. Ovaj dominantni proizvođač električnih vozila u Minhenu je pokazao dotjeranu verziju Modela 3. Američka kompanija će ujedno svoja vozila predstaviti na otvorenom štandu na Königsplatzu u Minhenu. Učešće na sajmu u Minhenu dolazi nakon što je izvršni direktor Elon Musk u maju rekao da će kompanija po prvi put koristiti tradicionalno oglašavanje.