U prodaji na ljeto
19

Alfa Romeo započinje novu eru predstavljanjem modela Tonale

D. B.
Svaki novi model kompanije Alfa Romeo privuče veliku pažnju, a sada je to slučaj i s prvim kompaktnim SUV-om italijanske kompanije koji je nazvan Tonale.

Na Sajmu automobila u Ženevi 2019. godine vidjeli smo koncept Tonale, a produkcijski model nosi isto ime i ima gotovo identičan dizajn bez značajnih promjena, što znači da su tu manje felge, veća svjetla i retrovizori, standardni brisači i ručke vrata.

Tonale će biti rival Audiju Q3, BMW-u X1 i Mercedesu GLA. U ponudi motora nalaze se dva konvencionalna hibrida, plug-in hibrid te standardni motori s unutrašnjim sagorijevanjem. Svi su upareni s automatskim mjenjačima bez obzira na prednji ili pogon na sva četiri točka.

Tonale je dug 4.530, visok 1.600 mm te širok 1.840 mm, dok njegovo međuosovinsko rastojanje iznosi 2.636 mm. Na evropsko tržište stiže tokom ljeta ove godine, a cijene još uvijek nisu potvrđene.

Segment malih SUV-ova cvjeta, a upravo prema tom receptu je nastao Tonale. Dostupan je s tri hibridne opcije, tako da je ujedno i Alfin prvi elektrificirani model. Iz kompanije su obećali bolji kvalitet unutrašnjosti koji se može naći u skupljim modelima.

U poređenju sa konceptom Tonale iz 2019. godine, produkcijski model izgleda manje agresinvo zbog prednjih i stražnjih svjetala, većih bočnih retrovizora i ruki na vratima. Tonale je baziran na evoluciji starije FCA platforme koju koriste Jeep Compass i drugi modeli, ali u slučaju Tonalea sadrži više aluminija te je prilagođena novim hibridnim pogonima. Tonale je duži 46 i širi 16 mm od Audija Q3, a standardno dolazi sa Brembo kočionim kliještima s četiri klipa, Koni amortizerima sa FSD sistemom i opcionim adaptivnim verzijama, što obećava uzbuljdiviju vožnju. Mehaničkog diferencijala s ograničenim proklizavanjem nema, ali postoji verzija bazirana na kočenju koja pomaže kod podupravljanja pri velikim brzinama i problemima s trakcijom na određenim površinama.

Alfa zahvaljujući Tonaleu sada ima hibride u ponudi i to ne jednu, nego dvije konvencionalne hibridne varijante, plug-in hibrid i konvencionalne motore s unutrašnjim sagorijevanjem. Njihova dostupnost će ovisiti o tržištima.

Dva standardna hibrida se sastoje od 1,5-litarskog četverocilindričnog benzinskog motora uparenog s 48-voltnim 15kW električnim motorom, a ova kombinacija pokreće prednje točkove na koje se snaga prenosi preko sedmostepenog automatskog mjenjača s duplim kvačilom. Osnovna verzija razvija 128 KS s dodatnih 20 KS električnog motora, a skuplja dolazi sa turbopunjačem varijabilne geometrije (VGT) i isporučuje 158 KS uz pomenutih dodatnih 20 KS električnog motora.

U slučaju oba modela će biti moguće kretati, voziti i parkirati korištenjem čisto električne snage. Alfa obećava ekonomičnost jednaku dizelkom motoru koji će neke evropske zemlje u konačnici zaista dobiti. No, kupci koji preferiraju Tonale s pogonom na sva četiri točka, trebaju izabrati Q4 model koji je Alfa prvenstveno razvila imajući na umu američko i bliskoistočna tržišta više nego evropsko.

Q4 plug-in hibrid koristi manji SUS motor od pomenutih hibrida tako da je 1,5-litarski zamijenjen 1,3-litarskim MultiAir motorom koji pokreće prednje točkove, dok je za pokretanje stražnjih zadužen električni motor. Pogon je baziran na paketu ponuđenom za Jeep Compass 4XE u Evropi, ali umjesto ukupnih 237 razvija 272 KS te umjesto Compassovog ubrzanja od 0 do 100 km/h za 7,5 sekundi, Tonale Q4 taj posao obavlja za 6,2 sekunde. Koliko brze su druge varijante, iz Alfe nije otkriveno.

Q4 model dolazi sa 1,5kWh baterijom, dok Compass ima 11,4kWh bateriju, a ona omogućava električni domet od 80 km u gradu, odnosno 60 km kombinovano.

U Sjevernoj Americi će Alfa pored PHEV Q4 AWD modela sa 272 KS ponuditi i Tonale Q4 AWD s konvencionalnim 2,0-litarskim četverocilindričnim motorom koji razvija 256 KS i koji je uparen s devetostepenim automatskim mjenjačem te pogonom na sva četiri točka.

Određena evropske tržišta uključujući Italiju u ponudi će imati i 1,6-litarski turbodizelski motor sa 128 KS.

Manuelnog mjenjača neće biti ni u jednoj verziji, no iza upravljača će se nalaziti lopatice za promjenu stepena prijenosa, barem sudeći prema fotografijama.

U unutrašnjosti se nalazi TFT intrument ekran te novi infotainment sistem u stilu tableta sa asistentom Amazon Alexa.

U bazi centralne konzole nalazi se selektor moda vožnje koji mijenja karakter upravljanja, odziva na papučicu gasa i adaptivne amortizere ako postoje, a također upravlja električnim dijelom pogona na hibridnim modelima.

Alfa je zadržala stvari jednostavnim za kupce te nudi Tonale u Super i sportskoj Ti opremi. Detalji zasad nisu poznati, ali se zna da će se Super verzije moći nadograditi Sprint paketom, a Ti verzije s Veloce paketom.