Sjaj i bijeda Subarua
0

Novi Legacy i odlazak iz WRC-a

Sarajevo-x.com
Uporne vijesti koje potvrđuju razmjere globalne ekonomske krize u kojima se uglavnom spominju zatvaranja pogona za proizvodnju automobila sve rjeđe presjecaju vijesti o predstavljanju novih modela. Kod Subarua, ipak, ima mjesta za oboje, pa tako istovremeno odlaze iz Svjetskog reli šampionata i predstavljaju novu generaciju Legacya.

Sve je počelo prije par dana kada je rukovodstvo Subarua šokiralo cijeli svijet, i povuklo potez koji niko ne bi očekivao niti da je riječ o dvostruko većoj krizi. Naime, usljed astronomskih troškova koje zahtjeva takmičenje u Svjetskom reli šampionatu, ili WRC-u, Subaru je odlučio da je u ovo vrijeme jednostavno prevelik luksuz imati tvorničku ekipu u ovom takmičenju, te se povukao iz takmičenja u 2009. godini, sa mogućnošću povratka 2010. godine, kada bi na snagu trebala stupiti nova FIA-ina pravila koja će drastično smanjiti troškove takmičenja u WRC-u.

Ipak, zamisliti WRC bez plavih Subaru Imprezi je skoro jednako kao i zamisliti Formulu 1 bez crvenih bolida Ferrarija, a u 19 godina, koliko je trajala njihova relijaška kareijara na najvećem nivou postigli su zaista vrhunske razultate. Tačnije, mnogi mjere njihove WRC uspjehe kao jedine prave razloge zašto su postali globalno prihvaćena marka sa jedinstvenim imidžom. Naravno, i pored slavnih dana u kojima su se okitili sa tri konstruktorske titule šampiona i sa tri titule šampionskih vozača, očito je da zadnjih 2-3 godine Subaru nije bio na željenom nivou, a koliko toliko dobri rezultati počeli su se dešavati tek na zadnja četiri relija u ovoj sezoni, kada je nova Impreza konačno podešena u pravoj mjeri.

Subaruov potez odustajanja iz relija i smanjivanja troškova tako što će odustati od bavljenja autosportom pratio je i Suzuki koji se u WRC-u u dvije godine nastupanja i nije baš proslavio, ali i Honda koja se povukla iz još skuplje Formule 1.

Ipak, iako povlačenje iz relija ne izgleda kao logičan potez za kompaniju koja svoj ekonomski uspjeh duguje prvnestveno tom takmičenju, očito je da u Subaruu planiraju ta sredstva kanalisati na „pametnija“ mjesta, pa su tako već najavili jednu premijeru za sajam automobila u Detroitu početkom iduće godine. Naime, problemi za konfekcijskim i nezanimljivim dizajnom trebali bi sa novom generacijom Legacya postati stvar prošlosti. U Detroitu Legacy će biti predstavljen kao konceptni automobil, ali već se potvrđuje da će serijski model biti gotovo identičan. S obzirom da je subaruov Legacy oduvijek bio odlična limuina srednje klase koju je odlikovala vrhunska tehnologija i odlične vozne osobine, do boljih rezultata nikada nije dolazio upravo zbog nedostatka jačeg vizuelnog identiteta.

Novi Legacy, koji će u serijskoj verziji biti predstavljen polovinom naredne godine, biće oličenje izgleda kakav dolikuje savremenoj porodičnoj limuzini sa sportskim afinitetima. Srećom, sa avangardnim rješenjima se nije pretjerivalo ovaj put pa je naglasak na skladnom i agresivnom izgledu. Uz neke tehničke novosti najavljeno je da će novi Legacy dobiti i 3,6-litarski bokser motor iz Tribece, ali i već poznate bokser dizelaše zahvaljujući kojima bi trebao biti zanimljiviji u Evropi.

U svakom slučaju, tek nakon prave premijere i početka prodaje biće jasno da li je žrtvovanje WRC-a za uspjeh serijskih modela bio dobar i isplativ potez, ili će se vremenom Subaru uklopiti u bezlične proizvođače koji „vise“ na granici opstanka.