Zbog preopterećene mreže
49

Nizozemci žele izbaciti električne aute iz svojih gradova, električna mreža je na ivici kolapsa

A. M.
Foto: Myenergi.com
Foto: Myenergi.com
Električni automobili postaju ozbiljan problem u zemlji tulipana. Nizozemska, jedna od evropskih zemalja koja se najviše zalaže za nultu emisiju, već pati od značajnih problema u svojoj visokonaponskoj i niskonaponskoj mreži sa stalnim nestankom struje.

Evropska unija je odlučno rekla ne automobilima koji emituju CO2 od 2035. godine, ulažući sve u elektromobilnost. Danas, kada se građani EU suočavaju s realnim problemima, kada su baterijska vozila u pitanju, slika o njima se mijenja. Mnogi već sad žale i smatraju da dani automobilima sa SUS motorima nisu u potpunosti odbrojani.

Punjenje na javnim punjačima je veliki problem

Električni automobili već sad postaju veliki problem u nekim evropskim zemljama. U Nizozemskoj je ovaj problem postao toliko izražen da domaćinstva dovodi u ozbiljne probleme.

Visokonaponska električna mreža ne može podnijeti više od trenutne potrošnje, a niskonaponska još manje, što uzrokuje neprekidne nestanke struje u četiri glavna grada zemlje tulipana. Stanovnici Utrehta, Roterdama, Amsterdama i Haga izuzetno su nezadovoljni situacijom u kojoj se nalaze. Slično iskustvo imaju i neki gradovi u Njemačkoj.

Kompanija Stedin je najveći operater nizozemske elektroenergetske mreže i već je upozorila vladu da je situacija neodrživa. Ovo se posebno pogoršalo u Utrechtu, gdje su otkrili da je potražnja za električnom energijom veća od kapaciteta mreže.

Hiljade domova zavise od toga, a u zelenoj tranzicijskoj politici i poskupljenju ruskog gasa država je građane poticala da plinske instalacije zamijene električnim i toplotnim pumpama. Sada kad je mreža preopterećena, jer je energetska infrastruktura deficitarna za rastući broj potrošača, svi se hvataju za glavu i prizivaju povratak običnih automobila.

Foto: Myenergi.com
Foto: Myenergi.com

Obični automobili su bili nepoželjni u gradovima

Osim toga, velika većina vlasnika električnih automobila pune automobile na javnim punionicma kada odu s posla. To se dešava u večernjim satima između 17:00 i 20:00 sati. Mrežni operater je upozorio vladu da bi za izbjegavanje prakse s nestankom struje bilo potrebno ugraditi više od 54.000 električnih transformatora i ugraditi više od 100.000 kilometara novih instalacija, što je u kratkom roku materijalno nemoguće, pored toga što to neće dugoročno riješiti situaciju kada na cestama bude još više električnih vozila.

Stručnjaci zaključuju, ako danas u Nizozemskoj ima skoro 450.000 električnih i elektrifikovanih automobila, što izaziva zagušenje na mreži, onda će 2035. godine kada prestane proizvodnja automobila sa SUS motorima, nastati prava katastrofa.

Lot van Hooijdonk, jedan od odgovornih za Gradsko vijeće Utrechta, razmatra mogućnost isključivanja punjača od četiri popodne do devet sati uveče, čak i nesrazmjerno povećati cijenu punjenja u tom periodu kako bi odvratila korisnike od punjenja, čime bi osigurali normalno snabdijevanje strujom za milion i po domova. Nizozemci ozbiljno razmišljaju da zabrane pristup električnim vozilima u centar grada, iako su tamo nepoželjni samo automobili sa SUS motorima.