I zvanično najbolji u Evropi
0

Nissan Leaf dobio svoju COTY nagradu

Sarajevo-x.com
Na posebnoj svečanosti održanoj jučer u pariškom paviljonu Gabriel, Carlosu Ghosnu, predsjedniku i glavnom izvršnom direktoru Nissana, uručen je trofej u povodu proglašenja Nissana Leafa najboljim evropskim automobilom 2011. CotY.

Vodeći automobilistički novinari iz 23 europske zemlje, ukupno njih 58, svrstali su Nissan Leaf ispred šest novih klasičnih automobila na popisu kandidata. To je prvi put u 48 godina otkako se dodjeljuje da je nagradu za evropski automobil godine osvojilo jedno električno vozilo.

“Uvjeren sam da će u budućnosti i drugi električni automobili ponijeti naslov automobila godine. A kad se to bude desilo, uvijek se moramo sjetiti da je samo jedan mogao biti prvi. I zato proglašenje Nissana Leafa najboljim automobilom 2011. jest i ostati će – veoma posebno”, u govoru na svečanosti rekao je Håkan Matson, predsjednik žirija.

"Velika je čast što je Nissan Leaf proglašen Evropskim automobilom godine – to je prvi električni automobil nagrađen tim priznanjem. Poput prethodnih pobjednika, Nissan Leaf privlačan je, konkurentan automobil bez kompromisa u stilu, mogućnostima, sigurnosti, performansama ili upravljanju. A ipak se izdvaja kao inovativan automobil koji odražava jasnu viziju budućnosti prevoza, viziju održive mobilnosti”, rekao je Ghosn nakon preuzimanja trofeja.

Leaf ima pogon na prednje točkove, a pokreću ga kompaktni elektromotor i inverter, razvijeni u Nissanu. Motor na izmjeničnu struju razvija snagu od 80 kW i obrtni moment od 280 Nm, dovoljno za najveću brzinu od 145 km/h. Elektromotor se napaja iz pločastog litij-ionskog akumulatora snage veće od 90 kW. Inovativni akumulator, razvijen u AESC-u (Automotive Energy Supply Corporation), zajedničkoj firmi Nissana i elektroničkog diva NEC-a, ima dvostruko veći kapacitet pohrane energije od prethodne generacije.

Širom svijeta unaprijed je naručeno više od 27 000 Leafova. Automobil se trenutno proizvodi u Japanu, ali kad krajem 2012., odnosno početkom 2013. budu završene tvornice u SAD-u, odnosno Velikoj Britaniji, proizvodit će se i ondje. Isporuke u Japanu i SAD-u počele su u decembru. U Evropi će uskoro početi u Portugalu, Republici Irskoj, Velikoj Britaniji i Holandiji. Tokom godine na red će doći i druga tržišta.

Vezani članci