Vodeći automobilistički novinari iz 23 europske zemlje, ukupno njih 58, svrstali su Nissan Leaf ispred šest novih klasičnih automobila na popisu kandidata. To je prvi put u 48 godina otkako se dodjeljuje da je nagradu za evropski automobil godine osvojilo jedno električno vozilo.
“Uvjeren sam da će u budućnosti i drugi električni automobili ponijeti naslov automobila godine. A kad se to bude desilo, uvijek se moramo sjetiti da je samo jedan mogao biti prvi. I zato proglašenje Nissana Leafa najboljim automobilom 2011. jest i ostati će – veoma posebno”, u govoru na svečanosti rekao je Håkan Matson, predsjednik žirija.
"Velika je čast što je Nissan Leaf proglašen Evropskim automobilom godine – to je prvi električni automobil nagrađen tim priznanjem. Poput prethodnih pobjednika, Nissan Leaf privlačan je, konkurentan automobil bez kompromisa u stilu, mogućnostima, sigurnosti, performansama ili upravljanju. A ipak se izdvaja kao inovativan automobil koji odražava jasnu viziju budućnosti prevoza, viziju održive mobilnosti”, rekao je Ghosn nakon preuzimanja trofeja.
Leaf ima pogon na prednje točkove, a pokreću ga kompaktni elektromotor i inverter, razvijeni u Nissanu. Motor na izmjeničnu struju razvija snagu od 80 kW i obrtni moment od 280 Nm, dovoljno za najveću brzinu od 145 km/h. Elektromotor se napaja iz pločastog litij-ionskog akumulatora snage veće od 90 kW. Inovativni akumulator, razvijen u AESC-u (Automotive Energy Supply Corporation), zajedničkoj firmi Nissana i elektroničkog diva NEC-a, ima dvostruko veći kapacitet pohrane energije od prethodne generacije.
Širom svijeta unaprijed je naručeno više od 27 000 Leafova. Automobil se trenutno proizvodi u Japanu, ali kad krajem 2012., odnosno početkom 2013. budu završene tvornice u SAD-u, odnosno Velikoj Britaniji, proizvodit će se i ondje. Isporuke u Japanu i SAD-u počele su u decembru. U Evropi će uskoro početi u Portugalu, Republici Irskoj, Velikoj Britaniji i Holandiji. Tokom godine na red će doći i druga tržišta.