Priča o Mazdi počela je 1931. godine kada je u Hiroshimi počelo sklapanje kamioneta koji su imali samo tri točka. 29 godina nakon toga Mazda se s modelom R360 Coupe priključuje automobilskim proizvođačima koji u ponudi imaju i putničke automobile.
Nova druga tvornica u japanskom gradu Hofu počinje s radom 1982. godine, a s nastojanjem da do 2024. godine iz Mazdinih proizvodnih pogona godišnje izlazi dva miliona automobila, u kompaniji ovih dana proslavljaju 50 miliona proizvedenih automobila u japanskim tvornicama, što je u svijetu automobilskog biznisa jubilej vrijedan pažnje.
U obraćanju na prigodnoj ceremoniji prvi čovjek kompanije Masamichi Kogai rekao je: "Idemo naprijed i trudit ćemo se da kroz različite inicijative i u budućnosti ostanemo među najboljima. Evolucija neće stati u našim matičnim tvornicama u Hiroshimi i Hofu čiju ćemo tehnologiju koristiti i u našim pogonima izvan Japana".
Najupućeniji analitičari tvrde da posvećenost prema stalnom unaprijeđivanju i brzo prilagođavanje trenutnim zahtjevima, uz najmoderniju tehnologiju i tradicionalne vrijednosti koje se poštuju u Japanu, Mazdi (čiji automobili, definitivno, „ne vole“ automehaničare) predviđaju svijetlu budućnost.