Konceptna najava novog CLS-a
0

Mercedes predstavlja stil bliže budućnosti

Piše: Elvir Zubović
Baš kao što je i bio slučaj prilikom premijere još uvijek aktuelnog CLS-a, Mercedes-Benz namjerava i sa nasljednikom ove elegantne kupeovske limuzine pomjeriti granice dizajna i percepcije luksuznih automobila. Konceptni model F800 pokazuje kakvi Mercedesi uskoro stižu u proizvodnju.

Prije zvanične premijere koja je zakazana za početak idućeg mjeseca u okviru sajma automobila u Ženevi, Mercedes-Benz je virtuelno predstavio svoj novi atraktivni koncept pod imenom F800, a koji za cilj zapravo ima najaviti novu generaciju modela CLS.

Zanimljivo je prije svega da konceptni F800 ima potpuno identične konture misterioznoj "Rising Car“ skulpturi, a novi pristup dizajniranju mercedesovi dizajneri otkrivaju potpuno novim prednjim dijelom gdje je dominantna maska prepoznatljivog oblika ali impozantnih proporcija i skladnih fluidnih linija. Pored mnoštva elegantnih i stapajućih linija karoserije, i u ovom slučaju se ističe kupeovska forma krova koja je proslavila limuzinski CLS. Ipak, F800 donosi i potpune novosti kao što su neobična rotirajuća i klizna zadnja vrata koja u potpunosti otkrivaju luksuznu unutrašnjost.

Unutrašnjost je, kako i priliči konceptnom automobilu iz 2010. godine izuzetno futuristički oblikovana, sa naglaskom na prozračnom ugođaju i upotrebi laganih materijala. Tako su elegantno oblikovana sjedišta ustvari izrađena od magnezijuma i karbonskih vlakana, dok nisu izostavljeni ni umeci od drveta, da bi se ugođaj Mercedesa ipak zadržao prepoznatljivim.

Prave čari ispod karoserije

Ipak, pored vrhunskog dizajna i naprednih ergonomskih i dizajnerskih rješenja, prave čari F800 se nalaze ispod lijepe karoserije. Naime, ovaj koncept je pogonjen naprednom višepogonskom platformom koja može koristiti gorive ćelije kao izvor energije, ili ipak napredni hibridni sistem kojeg je vrlo jednostavno instalirati. U Mercedesu se ponose kako su uspjeli obje vrste pogona smjestiti u rekordno mali prostor, pa je putnička kabina ostala neometana i nudi puni komfor i obilje prostora za putnike.

Tako se "plug-in“ hibridni sistem sastoji od benzinskog V6 motora sa 300 KS koji je spregnut sa električnim motorom snage 109 KS, što u kombinaciji daje zavidnih 409 KS i izuzetno dobre performanse. U ovoj postavci F800 ubrzava do 100 km/h za supersportskih 4,7 sekundi, dok je maksimum na 249 km/h. Ono što je još važnije kod hibridnih automobila, F800 je u stanju voziti do 29 kilometara isključivo na električni pogon, što ukupnu teoretsku potrošnju goriva smanjuje na nevjerovatnih 2,9 litara na 100 kilometara.

Praktičnost hibridnog paketa je unaprijeđena i mogućnošću punjenja litijum-ionskih baterija i na gradskoj mreži, na primjer dok automobil stoji prakiran u garaži. Mercedes F800 u kombinaciji sa gorivim ćelijama koristi električni motor koji proizvodi 136 KS i oko 214 NM okretnog momenta.

Pored naprednog pogona F800, a nakon njega vjerovatno i serijski CLS, donosi mnoštvo novih tehnoloških i elektronskih rješenja, gdje se svakako ističu napredni COMAND sistem koji prepoznaje navike vozača, kao i novi Distronic Plus sistem koji sa Traffic Jam Assistant sistemom pomaže vozaču u gradskim gužvama i u potpunosti kontroliše skretanje, ubrzavanje i kočenje pri brzinama do 40 km/h.

U svakom slučaju premijera konceptnog F800 u Ženevi će služiti da pokaže reakcije publike na novi dizajnerski pravac Mercedesa, s tim da je izvjesno kako bismo već 2011. godine mogli ugledati novi CLS koji je vrlo sličan, ako ne i identičan, elegantnom konceptu.