Prednosti i nedostaci
0

Koliko su električni automobili ekonomičniji od vozila sa unutrašnjim sagorijevanjem

DP
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Brzina kojom klimatske promjene utječu na planetu navela je moderno čovječanstvo na razmišljanje o kupovini električnih automobila. Stoga vozila na električni pogon postaju dostupna velikom broju kupaca. Otkrivamo jesu li zaista ekonomičnija od konkurencije.

Volkswagen ID3 je automobil koji dokazuje da su troškovi vozača električnih vozila jednaki, a u pojedinim slučajevima niži od cijene korištenja automobila s unutrašnjim sagorijevanjem.

ID.3 je električno vozilo koje pokazuje da vožnja bez štetnih plinova postaje atraktivna i dostupna većem broju vozača. Ova tvrdnja se prije svega odnosi na kupovinu, korištenje i daljnju prodaju modela. Donosi li prelazak na novu tehnologiju osim ekoloških pogodnosti i finansijski benefit vlasniku?

Posljednjih godina na tržištu električnih automobila došlo je do pada cijena većeg broja modela. Glavni razlozi su smanjenje troškova punjenja i održavanja baterije, efikasna proizvodnja, subvencije države i činjenica da je struja jeftinija od naftnih derivata.

Ovo su najvažniji detalji koji mogu biti presudni kada je riječ o kupovini električnog automobila:

Kupovina

U Njemačkoj će se od ljeta 2020. godine električni modeli ID.3 prodavati po jeftinijoj cijeni u odnosu na e-Golf. Model se prodavao po cijeni od 36.900 eura uz WLTP domet od 231 kilometar. Za razliku od e-Golfa, ID.3 Pure bit će dostupan po cijeni manjoj od 30.000 eura s dometom od 330 kilometara, dakle oko 100 kilometara više.

ID.3 Pro ima domet od 420 kilometara, a cijena manja od 35.000 eura i dalje je niža u poređenju s e-Golfom. Visoka ekonomičnost rezultat je primjene modularnih platformi električnog pogona i razvoja tehnologije baterija.

Ekološki bonus koji se u Njemačkoj nudi od februar 2020. godine donosi nove uštede. Električni modeli koji ne prelaze cijenu od 47.600 eura (bruto) subvencionirani su sa 6.570 eura (bruto). Za osnovne modele od 77.600 eura (bruto) država nudi nižu subvenciju od 5.570 eura (bruto).

Tekući troškovi

ID.3 se može pohvaliti ovim prednostima - mjesečni troškovi električne energije su za oko 40 eura niži od troškova goriva za benzince ili dizelaše.

Iako su troškovi korištenja električnih automobila veći (optimalni domet postiže se samo skupljim gumama s optimiziranom količinom trenja), nadoknađuju se nižim troškovima osiguranja, poreza na auto i održavanja. ID.3 ne zahtijeva zamjenu ulja, a poželjno je posjetiti servis svake dvije godine, bez obzira na kilometražu.

Kada je riječ o osiguranju, ID.3 je u prosjeku tri klase bolji od usporedivih vozila s unutrašnjim sagorijevanjem. To znači uštedu od oko 200 eura godišnje ovisno o klasi. Mjesečna ušteda vlasnika ID.3 je 50 eura ako se usporedi s modelom koji pokreću naftni derivati. To znači da je godišnja ušteda oko 600 eura.

Ostale prednosti

U prošlosti su električni automobili imali manje stabilnu vrijednost od vozila s unutrašnjim sagorijevanjem. To je djelomično posljedica manjeg broja električnih vozila na tržištu u razvoju, ali i promjenama tehnologije baterija. S novom generacijom električnih automobila dolazi do promjena na ovom polju. Potražnja za polovnim električnim vozilima svakodnevno raste i taj trend će se nastaviti u godinama koje slijede.

Domet i kapacitet punjenja ID.3 zadovoljava potrebe mnogih kupaca, a tehnologija u izradi baterija razvijat će se sporije u bliskoj budućnosti. Zato će razlika između novih i polovnih električnih automobila biti manja. Osmogodišnje jamstvo baterije (160.000 kilometara) nudi dodatnu sigurnost, piše Volkswagen.

Stručnjaci predviđaju da će ostale prednosti ID.3 biti u rangu s prednostima njegovih konkurenata koji koriste naftne derivate.

Ukupni trošak vlasnika

Bilanca troškova nabavke i tekućih izdataka ide na ruku ID.3. Sve ovisi o modelu s kojim se poredi, a nekada su troškovi znatno niži od onih koji imaju vlasnici automobila s unutrašnjim sagorijevanjem. Jedan od glavnih razloga su subvencije države, ali će na duži rok električna vozila biti isplativija i bez stimulacije kupaca.