auto
42

Klix.ba driftao sa libanskim reli vozačem Abdom Feghalijem

Piše: D. B.
(Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba)
U proteklih nekoliko dana u Sarajevu boravi libanski reli vozač i majstor "car driftinga" Abdo Feghali, koji je svoje vještine za volanom Chevroleta Camaro pokazao u projektu Red Bull Car Park Drift. Novinar portala Klix.ba imao je priliku iskusiti "drifting" kao suvozač u vožnji na vrhu garaže Avaz Twist Towera.

Feghali je višestruki libanonski i bliskoistočni prvak u reliju i brdskim trkama, te je sa svjetskim rekordom u najdužem driftu, koji iznosi 11.180 metara, ušao i u Guinnesovu knjigu rekorda, a na međunarodnoj sceni je učestvovao na tri Relija Prvaka, gdje se također penjao na pobjedničko postolje.

Abdo je 2008. godine osmislio Red Bull Car Park Drift projekat kako bi sve driftere, kojih ima u svim gradovima svijeta, pozvao da ne driftaju na ulicama i autoputevima gdje ugrožavaju sebe i druge, već na praznim parkinzima okruženim sigurnosnom ogradom.

U Sarajevu boravi već tri dana, a danas su predstavnici medija imali priliku voziti se s njim na krovu garaže Avaz Twist Towera i uživati u njegovom umijeću za volanom Chevroleta Camaro.

"Ovo je moja prva posjeta Sarajevu. Bio sam veoma sretan kada su me ljudi iz Red Bulla pozvali da realizujem projekt u Sarajevu, posebno jer je cilj predstaviti car drifting ovdje. Veoma sam sretan što nas je vrijeme poslužilo, bilo je lijepo u protekla tri dana. Također uvijek sam sretan kada dođem u novu zemlju i predstavim car drifting. Drago mi je kada ljudi dobiju priliku da sjednu sa mnom u automobil i iskuse drifting. Sviđa mi se ova ideja" izjavio je Feghali.

Objasnio je razliku u driftanju automobilima sa prednjim i stražnjim pogonom, kao i sa pogonom na sva četiri točka.

"Obično automobili s prednjim pogonom nisu pogodni za drifting. Možete ući u zavoj driftajući, ali onda prednji točkovi prokližu i ne možete nastaviti. Kod automobila s pogonom na sva četiri točka drifting je moguć, ali vam je potrebno više prostora. Sva četiri točka se okreću u isto vrijeme i potrebna vam je veća brzina. Kad vozite automobil s pogonom na stražnjim točkovima, driftanje je lagano. Važno je 'osjetiti' automobil i uskladiti upravljanje i pritisak na papučicu gasa, a ponekad je potrebno koristiti i ručnu kočnicu", dodao je Feghali.

Sigurnost u automobilizmu je danas na visokom nivou.

"Staze su dobro osigurane, kao i vozači u automobilima. Imamo kacige, odijela, pojaseve i zaštitne kaveze, tako da nema velike opasnosti. Doživio sam nekoliko teških nesreća, ali nisam bio povrijeđen", završio je Feghali.

Dan ranije je nekoliko Sarajlija na suvozačevom mjestu njegovog automobila imalo priliku da se lično uvjeri u njegovo majstorsko driftanje. Za potrebe snimanja malog promotivnog videa driftao je preko puta Vijećnice, po uskim uličicama ispod Žute tabije, a potom i po sarajevskim mahalama.