Prva EU zemlja
2

Francuska ukida subvencije za kineske električne automobile

A. M.
Većina električnih automobila proizvedenih u Aziji vjerovatno će biti isključena iz francuske sheme subvencioniranja pri kupovini takvih vozila od sljedeće godine, jer Pariz želi smanjiti broj električnih vozila iz Kine i gurati domaću proizvodnju.

Francuska vlada trebala bi u utorak izdati dekret kojim se navode novi kriteriji za dodjelu subvencija. U Francuskoj će taj kriterij biti praktikovan po sljedećoj šemi o subvencijama: do 7.000 eura za ljude s nižim primanjima koji kupuju EV i 5.000 eura za ostale. Popis prihvatljivih vozila bit će objavljen sredinom decembra, rekao je novinarima dužnosnik francuske vlade.

Kupci nekih automobila proizvedenih u Aziji još uvijek mogu dobiti povrat novca, "ali to više neće bi slučaj za većinu njih prema modelu koji smo napravili", rekao je francuski dužnosnik, dodajući: "Ako ne proizvodite vozila u zemlji, teško ćete ostati kvalifikovani za zeleni bonus." To praktično znači da I Dacia Spring koja se proizvodi u Kini ostaje bez bonusa pri kupovini.

Francuska agencija za ekološku tranziciju procijenit će zahtjeve proizvođača automobila i odlučiti koji će modeli i dalje ispunjavati uslove za subvenciju na temelju takozvane "ocjene za okoliš" — izračunate pomoću kriterija kao što su materijali, potrošnja energije, vrsta baterije, te uticaj prevoza vozila u Evropu na okoliš. Francuski predsjednik Emmanuel Macron prvi je najavio tu mjeru u maju. Macron je tada izjavio da bi se trebalo prestalo koristiti "novcem francuskih poreznih obveznika" za subvencioniranje automobila proizvedenih van EU-a.

Francuski dužnosnici insistiraju su da će nova mjera biti u skladu s pravilima Svjetske trgovinske organizacije i da time ne bi trebali narušiti odnos sa Kinezima. Međutim, ova tema ima daleko dublje korijenje i komplikuje se sve više iz dana u dan.