Spas za GM i Chrysler
0

Finansijska injekcija u zadnji čas

Sarajevo-x.com
Nakon što je odbijen plan za spašavanje automobilskih proizvođača u SAD-u, industrijski giganti kao što su General Motors i Chrysler jedini su izlaz vidjeli u potpunoj obustavi proizvodnje. Ipak, u odlučujućem trenutku spas je stigao u vidu velike finansijske pomoći od strane vlade SAD-a.

Riječi spasa izgovorio je još uvijek aktuelni predsjednik SAD-a, George Bush, rekavši da je vlada SAD-a našla načina da General Motorsu i Chrysleru obezbjedi 17,4 milijarde dolara pomoći koje bi trebalo značajno ublažiti posljedice globalne ekonomske krize koje osjećaju ovi proizvođači.

Zanimljivo je da su sredstva obezbjeđena iz posebnog programa vlade SAD-a koji je namjenjen rješavanju problematičnih situacija, a koji je nastao rije svega sa namjenom da se pomogne bankama sa Wall Streeta koje su se ne tako davno našle u još težoj situaciji nego u kojoj su proizvođači automobila.

Prema već spremnom planu Chrysler i General Motors će odmah dobiti 13,4 milijarde dolara, dok će dodatnih četiri milijarde dobiti u februaru naredne godine. Zahvaljujući ovoj pomoći ovi proizvođači bi trebali biti u stanju bez većih problema održavati svoje poslovanje na normalnom nivou do kraja marta. Šta će se desiti kada se iscrpe i ova sredstva još uvijek nije poznato, ali predsjednik SAD-a George Bush je istakao da bi bilo neodgovorno dopustiti da propadne tako važan i velik dio ekonomije SAD-a kao što je autoindustrija. Također istaknuto je da proizvođači koji su primili pomoć do kraja marta moraju predočiti plan spašavanja i izlaska iz krize, kao i pozitivan smjer poslovanja. U suprotnom vlada će opozvati bilo kakvu dalju pomoć, pa će čak i ovi zajmovi biti opozvani.

Također, zanimljivo je da je Ford odbio pomoć vlade SAD-a tvrdeći da je u stanju samostalno se izboriti sa krizom, pod uslovom da se ekonomska situacija ne pogorša i nadalje.

Buduće poteze o eventualnoj pomoći proizvođačima automobila i spašavanja autoindustrije moraće preuzeti administracija novoizabranog predsjednika Baracka Obame, koji se također slaže sa Bushom da totalni krah autoindustrije u SAD-u ne smije biti opcija.