Zanimljiva studija
4

Ferrari zarađuje najviše po automobilu, Bentley i Tesla najmanje

Klix.ba
U nekoliko posljednjih godina veliki proizvođači automobila traže načine za poboljšanje njihove efikasnosti u pogledu profitabilnosti. Nissan tako, naprimjer, razmatra smanjivanje do 20 posto svoje proizvodnje u Sjevernoj Americi, dok Ford planira prilično velike promjene za evropsko i južnoameričko tržište. Kako otkriva nova studija, veliki proizvodni brojevi i visoka profitabilnost ne idu u isti koš.

Studija koju je proveo profesor ekonomije iz Duisburga Ferdinand Dudenhoffer otkriva da je Ferrari najprofitabilnija marka u automobilskoj industriji u prvih šest mjeseci ove godine. Italijanski proizvođač superautomobila ima operativni profit od 69.000 eura za svaki prodani novi automobil. Na drugoj strani spektra nalazi se Jaguar Land Rover koji je ostvario samo 800 eura po automobilu.

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne

Uzimajući u obzir njemačke premium marke, studija pokazuje da je Porsche skoro dvostruko profitabilniji od svojih rivalskih marki Mercedes-Benz, BMW i Audi. Tako je Porsche ostvario operativni profit od blizu 17.000 eura po prodatom automobilu, što je skoro dvostruko više u poređenju sa oko 9.000 eura za prosječan profit koji ostvaruju BMW, Audi ili Mercedes po automobilu. Studija profesora Dudenhoffera također otkriva da svaki prodati Maserati donosi blizu 5.000 eura na bankarske račune kompanije, dok je profitabilnost marke Volvo blizu ovoj vrijednosti, ali ipak nešto niža.

Interesantno je da Bentley trenutno generiše gubitke od blizu 17.000 eura za svaki prodani automobil, ali razlog za to je, kako tvrdi portparol kompanije, da je ova marka trenutno u velikoj fazi ulaganja u tehnologije električnih automobila. Slična je situacija s Teslom koja gubi oko 11.000 eura za svaki prodat novi automobil. Kompanije kao što su Rolls-Royce i Lamborghini čuvaju svoje finansijske rezultate zatvorenim za javnost i nisu uključene u anketu.

Bentley Continental GT
Bentley Continental GT

Brzi pregled rezultata istraživanja pokazuje da se lideri Ferrari i Porsche nisu promijenili od prošle godine. Tako je u martu 2017. godine Bloomberg objavio da Ferrari ima profit od gotovo 90.000 dolara po automobilu, dok Porsche ima skoro 17.000 dolara po automobilu.