Ogromna suma
17

Ferrari 250 GTO prodan za rekordnih 70 miliona dolara

Klix.ba
Jedan od najboljih primjeraka Ferrarijevog modela 250 GTO prodan je američkom kolekcionaru Davidu MacNeilu za rekordnih 70 miliona dolara.

Radi se o najvećoj sumi plaćenoj za jedan klasični automobil. Ferrari 250 GTO je proizveden 1963. godine, a direktor kompanije WeatherTech David MacNeil je za njega izdvojio čak 70 miliona dolara. Automobil nosi serijski broj 4153 GT i jedan je od najpoznatijih od ukupno 39 proizvedenih primjeraka zbog njegove historije u takmičenjima, ali i njegove originalnosti. Važna činjenica je svakako to što nikada nije doživio nesreću.

Razlikuje se i po srebrenoj i žutoj boji karoserije za razliku od uobičajene crvene, a u fokusu je i knjige objavljene prošle godine.

Ferrari 250 GTO je učestovao na utrkama na stazama, cestama i relijima, kao i na utrkama izdržljivosti i brdskim utrkama. U prve dvije godine su ga koristili belgijski timovi Ecurie Francorchamps i Equipe National Belge, a 1963. godine je završio četvrti na utrci 24 sata Le Mansa. Tada su ga vozili Pierre Dumay i Leon Dernier. Također osvojio je prestižnu desetodnevnu cestovnu utrku Tour de France 1964. godine, a tada su za upravljačem bili Lucien Bianchi i Georges Berger. U sezoni 1964/1965. se takmičio na 14 utrka uključujući Veliku nagradu Angole u Africi.

Vlasnik i vozač Eugenio Baturone ga je vozio u Španiji od 1965. do 1969. godine, a potom je uslijedila pauza do kraja osamdesetih, kada ga je kupio Francuz Henri Chambon. On je učestvovao na nekoliko takmičarskih i historijskih evenata i relija, nakon čega ga je 1997. godine prodao Švicarcu Nicolausu Springeru.

Springer ga je također vozio na utrkama te ga je 2000. godine prodao Nijemcu Groheu za 6,5 miliona dolara, a on ga je tri godine kasnije "proslijedio" sunarodnjaku Christianu Glaeselu.

Poznati britanski specijalist za Ferrarijeve automobile DK Engineering ga je restaurirao devedesetih, a 2013. godine je dobio certifikat Ferrari Classiche.

Model 250 GTO se i dalje smatra najboljim Ferrarijem ikada, a samo 33 su proizvedena s karoserijom iz 1962. i 1963. godine (Series I). Tri su proizvedena s karoserijom iz 1964. godine (Series II) u stilu Ferrarija 250 LM, kao i tri s većim motorom koji su poznati kao 330 GTO specijali. Četiri Series I automobila su 1964. godine dobili Series II karoserije.

Broj 250 se odnosi na motor, odnosno 250cc po cilindru. Ovaj 3,0-litarski V12 motor isporučuje 300 KS.