Prodaja veća za 34%
0

Dacia slavi 55 godina od osnivanja, a prodajne brojke nikad bolje

Klix.ba
Možda se na osnovu rezultata iz prvog kvartala ne može planirati uspješna cijela godina, ali Dacia nema pretjerane brige oko prodajnih rezultata. Rumunska kompanija napreduje i zarađuje, a profitabilnost konstatno raste.

Šef grupe Renault, Luca de Meo, Daciju vidi kao poveznicu istoka i zapada i istovremeno kao sjajan primjer kako se nekad skromna marka bivšeg socijalističkog bloka uspjela transformisati u cijenjenu i priznatu kompaniju i na razvijenim tržištima. No Dacijina uloga tu ne prestaje. Novi smjer je figurativno stavlja na granicu između grada i prirode koju krasi opšta pristupačnost.

Prodajne brojke pokazuju da Dacijin koncept savršeno funkcioniše. U prvom kvartalu ove godine Dacia je prodala gotovo 172.000 vozila, odnosno 34 posto više nego lani u istom razdoblju. Njen tržišni udio na evropskom tržištu tako je porastao na 4,6 posto. Temelj prodaje je model Sandero, koji je ‘’porastao’’ za više od 26 posto i privukao preko 68.300 kupaca u prvom kvartalu. Pozicija kontinentalnog broja jedan u prodaji fizičkim osobama već se gotovo podrazumijeva.

Drugoplasirani Duster takođe je isporučio veće brojeve, što je rezultovalo s gotovo 58.000 prodanih jedinica u Q1. S druge strane, Jogger je martu premašio brojku od 100.000 jedinica proizvedenih od prošlogodišnje premijere, a električni Spring također kotira jako dobro. Štaviše, onaj ko smatra da ove brojke generiše uglavnom matično rumunsko tržište grdno se vara. Najveće tržište rumunske marke je Francuska, dok je Dacia u Italiji broj jedan na cijelom tržištu.

Budućnost bi mogla biti još svjetlija, jer dva noviteta već nestrpljivo čekaju kao repetirane puške. Sljedeća generacija Dustera stiže za godinu dana. Poznati oblici dobit će novi koncept, lukovi točkova vjerovatno će biti uglastiji, žmigavci će ‘’upasti’’ u retrovizore, a ručke na stražnjem paru vrata vjerovatno idu na C-stub. Korištenje CMF-B platforme omogućit će integraciju plug-in hibridnog pogona.

Takođe, 2025. godinu će obilježiti SUV Bigster, odnosno prvi izlet marke u D segment. Mnogi to vide kao odstupanje Dacije od koncepta povoljnog proizvođača, ali iz Dacije demantuju takve špekualcije očekujući da će cijene ovog modela biti jasno ispod nivoa konkurencije. SUV do sedam sjedišta bit će najskuplji model u Dacijinom portfoliju, ali će očito biti jedan od najpristupačnijih u svom segmentu, ako ne i potpuni vladar u ovom aspektu.

Na pitanje o sveprisutnijim kineskim automobilma iz Dacije kažu: ‘’Kineski proizvodi mogli bi biti konkurencija, ali s njima imamo zabrinutost u slučaju električnih automobila, dok je sa SUS motorima obrnuto’’. Jasno je da se u Daciji ne žuri s elektrifikacijom, iako se model Spring već polako približava cilju od 150.000 prodanih primjeraka, a u razvoju je i sljedeće generacija Sandera (2027) koja bi trebala biti CO2 neutralna. U isto vrijeme, postoji jaka karika s LPG varijantama s kojima Dacia žetvi veliki broj kupaca koji cijene dvogorivne opcije. Takođe, novi zajednički poduhvat grupa Renault i Geely zove se Horse i trebao bi se baviti novim SUS motorima i hibridima, a Dacia bi mogla biti jedan od većih korisnika.