Citroën obilježava 100. godišnjicu osvjetljavanja Eiffelovog tornja, pratili smo spektakularni Electric Show u Parizu
Citroën Electric Show bio je spektakl plesa, muzike, svjetlosnih efekata i sjajne koreografije. Ovaj audio-vizuelni show smo posmatrali iz prvih redova te vam prenosimo dio atmosfere putem fotografija i snimka. Nakon showa, uslijedilo je krstarenje rijekom Senom (Seine), koje je nešto prije ponoći završilo s pogledom na tradicionalno noću osvijetljeni Eiffelov toranj.
No, vratimo se godišnjici i historiji. U subotu navečer, 4. jula 1925. godine, ime Citroën zasjalo je svjetlosnim slovima na Eiffelovom tornju. André Citroën upustio se u smjelu avanturu inženjera Fernanda Jacopozzija, koja je imala za cilj osvijetliti najprepoznatljiviji simbol francuske prijestolnice. Nije bio osvijetljen samo toranj, nego i vizija Andréa Citroëna. Jasno je prepoznao tehnički izazov, globalni odjek projekta i izuzetan reklamni potencijal. Tu sposobnost da iznenadi, inovira i pomjera granice, ugradio je u sva područja svog djelovanja, od proizvodnje, tehnologije i dizajna pa do prodajnih procesa, postprodajnih usluga, upravljanja uposlenicima i komunikacije. Duboko ukorijenjen u društvu, André je njegovao ambiciju da svojim idejama olakša automobilsku mobilnost i ljudima ponudi više slobode kretanja te veću nezavisnost.
Kao marka usko povezana s ljudima, Citroën ističe da stoji uz svoje kupce i nudi im mobilna rješenja prilagođena njihovim svakodnevnim potrebama. Danas se suočava s novim izazovom, a to je energetska transformacija. Ovaj izazov mnogima otežava pristup novim vozilima, a Citroën odgovara probojnim inovacijama, elektrificiranim i povezanim, s ciljem da omogući odgovornu i cjenovno pristupačnu mobilnost za sve.
U tom kontekstu Citroën se predstavlja kao pionir pravovremene i dobrovoljne elektrifikacije. Kako bi omogućio pristup električnoj mobilnosti, u svim svojim modelima nudi hibridna rješenja koja su jednostavna za upotrebu i smanjuju potrošnju. Osim toga, Citroën je 2020. godine bio među prvima koji su ponudili električnu limuzinu C-segmenta, model C4, te iste godine prvi uveo nježno i cjenovno pristupačno rješenje za električnu mikromobilnost s modelom Ami. Godine 2024. Citroën je kao prva marka u Evropi proizveo pristupačan električni gradski automobil B-segmenta, novi model C3, bez kompromisa u pogledu prostranosti ili udobnosti te je ponudio aplikaciju e-ROUTES unutar grupe Stellantis, istinski povezanu pomoć za lakše planiranje putovanja.
Stotinu godina kasnije, Citroën i dalje elektrificira svijet i hrabro nastavlja s predstavljanjem brojnih novih modela, među kojima su novi Ami i njegova verzija Buggy, novi C3 s dometom od gotovo 200 kilometara dostupan i u hibridnoj verziji, C3 Aircross s novom baterijom za domet od 400 kilometara te novi SUV C-segmenta s dometom od 680 kilometara - C5 Aircross.
André Citroën je elektrificirao Pariz
Tokom nekoliko sedmica na Eifflovom tornju postavljeno je 250.000 sijalica u šest različitih boja, povezanih sa 6.000 metara električnih kablova. Prilikom paljenja svjetala 4. jula 1925. godine, u 40 sekundi prikazano je devet svjetlosnih efekata, arabeske, meteorska kiša, komete...sve do sedam slova C.I.T.R.O.Ë.N. i dvostrukog takozvanog 'ševrona'. Spektakl se zatim ponavljao pred očaranim Parižanima.
André Citroën je bio "gospodar" svjetala Eiffelovog tornja sve do 1934. godine, svake godine je obnavljao svoju instalaciju ostajući vjeran filozofiji marke Citroën, a to je stavljanje tehnološke inovacije u središte i u službu svakodnevnog života. Već 1928. Godine, dva veličanstvena osvijetljena brojčanika promjera 20 metara pokazivala su Parižanima tačno vrijeme, a samo nekoliko godina kasnije, 1934. godine, Citroën je ponovno očarao grad ogromnim termometrom visine 160 metara, koji je mjerio temperaturu u Parizu i prikazivao je visoko iznad grada.
Inovacije Citroëna u službi svakodnevnog života
Hrabrost, inovativnost, traženje originalnih, učinkovitih i praktičnih rješenja su put s kojeg Citroën nikada ne namjerava odstupiti. Postoji mnogo kultnih primjera. Model Traction Avant ostavio je neizbrisiv trag svojim stilom, robusnošću i brojnim tehnološkim inovacijama. Nakon Drugog svjetskog rata, marka se uspješno suočila s velikim izazovom tog vremena, a to je da omogući Evropljanima pristupačnu i učinkovitu mobilnost. Tako je nastao legendarni Citroën 2CV, a za profesionalce Type H, prvo lako komercijalno vozilo. Citroën je potom podržavao i razvoj industrije slobodnog vremena modelima kojima su ljudi mogli otići na odmor, kao što su Ami 6, GS i Méhari.
Danas, u vremenu kada je društveni izazov omogućiti što širem krugu ljudi pristup električnim vozilima, Citroën ponovno stoji uz svoje kupce s praktičnim i inovativnim rješenjima, koja odgovaraju na sve potrebe, što uključuje izum emisijski neutralne mikromobilnosti, modela Ami, lansiranje prvog električnog i cjenovno pristupačnog automobila u Evropi, modela ë-C3, pionirsku električnu ponudu u C-segmentu, model ë-C4, dostupne električne pogone u cijeloj novoj ponudi lakih komercijalnih vozila itd. Električna ponuda temelji se na jednostavnim i pristupačnim rješenjima, poput izbora LFP baterija za modele C3 i C3 Aircross te prilično velikih baterija u modelima C4 i C4 X, što pomaže ograničiti težinu i troškove za korisnika u svakodnevnoj upotrebi, a istovremeno omogućava brzo punjenje snagom od 100 kW za jednostavnija duža putovanja. Tu je i aplikacija e-ROUTES, povezani asistent koji omogućava bezbrižno planiranje dugih putovanja. Ove godine Citroën dodatno jača svoju 100 posto električnu ponudu, kako bi odgovorio na sve potrebe savremenih korisnika.
Citroën Ami u novom izdanju, ponuda proširena verzijom Buggy
Četiri godine nakon svog lansiranja, Citroën Ami postao je pravi društveni fenomen tako što je omogućio za više od 75.000 kupaca njihov prvi pristup mikromobilnosti bez emisija. Novi Ami, koji predstavljen krajem 2024. godine na Sajmu automobila u Parizu, donosi još više privlačnosti i karaktera, dok istovremeno zadržava svoju pristupačnost, praktičnost i izuzetno konkurentnu cijenu. Sa željom da što većem broju ljudi omogući veću autonomiju i slobodu, Ami se može prilagoditi različitim paketima boja, a dostupan je i u verzijama za posebne potrebe, poput Cargo i Ami for All paketa. Novost u 2025. godini je također nova verzija Ami Buggy, koja se pridružuje ponudi. Sa svojim razigranim i pustolovnim izgledom, donosi zabavnu, opuštenu mobilnost namijenjenu slobodnom vremenu. Za još više karaktera dostupan je i u izrazito smjeloj verziji Palmeira.
Citroën ë-C3 - najprodavaniji Citroënov električni automobil
Model ë-C3 je lansiran 2024. godine i postigao je veliki uspjeh jer je električnu mobilnost približio širem krugu korisnika. To je svestran, prostran, udoban i potpuno opremljen model proizveden u Evropi. Na temelju uspjeha modela ë-C3, koji je već osvojio više od 135.000 kupaca, Citroën će dodatno ojačati svoju električnu ponudu u ovom segmentu s novom, još pristupačnijom verzijom ë-C3. Novi ë-C3 zadržat će sve dizajnerske, udobnosne i inovativne prednosti originalnog modela te će nuditi domet od 200 kilometara, što će omogućiti bezbrižnu vožnju u gradskom i prigradskom prometu. Bit će opremljen LFP baterijom kapaciteta 30 kWh i električnim motorom snage 82 KS, a uz to će biti dostupna i opcija brzog punjenja snagom od 30 kW.
Citroën ë-C3 Aircross uskoro s dometom do 400 kilometara
Citroënov prvi 100 posto električni kompaktni SUV, koji je već dostupan u posebno pristupačnoj konfiguraciji s baterijom od 44 kWh i dometom većim od 300 kilometara, bit će od 2025. godine dostupan i sa snažnijom baterijom koja će omogućiti domet do 400 kilometara. C3 Aircross tako postaje najpristupačniji i najprostraniji električni SUV B-segmenta, jer spaja sve karakteristike i performanse koje kupci očekuju, a s novom LFP baterijom od 54 kWh i snagom od 136 KS dodatno povećava svoju svestranost.
Novi Citroën ë-C5 Aircross - električni SUV koji pruža luksuz udobnosti na svakom putovanju
Najudobniji model u C-SUV segmentu, potpuno novi Citroën ë-C5 Aircross, postavlja nova mjerila i s izuzetnim dometom, 520 kilometara s baterijom kapaciteta 73 kWh i 680 kilometara s verzijom opremljenom baterijom od 97 kWh. Pravi "pokretni dnevni boravak" omogućava svakodnevnu vožnju u električnom režimu i bezbrižno savladavanje dugih putovanja.
Planer putovanja integrisan u 3D povezanu navigaciju modela C4, C4 X i C5 Aircross
Planer putovanja pojednostavljuje svakodnevni život pomoću električnog sistema koji je direktno integrisan u ugrađeni infotainment sistem vozila. Ova funkcija, povezana s paketom Pack Connect Plus, omogućava jednostavno planiranje putovanja, cjelovito navigacijsko iskustvo, optimizaciju vremena putovanja i pronalaženje najboljih punjača u realnom vremenu. Radi se o pravom ličnom asistentu, koji bez prestanka prati korisnika. Sistem je konstantno povezan s podacima vozila (posebno sa stanjem napunjenosti baterije), saobraćajnim uvjetima i statusom punjača duž odabrane rute. Za one koji nemaju ugrađenu 3D navigaciju ili drugi infotainment sistem, Citroën nudi mobilnu aplikaciju e-ROUTES.