auto
30

Cijene jahti su sitnica u poređenju s ovim Ferrarijem

Piše: E. T.
Drugi od ukupno 39 napravljenih Ferrarija 250 GTO nalazi se u Velikoj Britaniji i uskoro će se pojaviti na aukciji, a novi će vlasnik za jedan od najboljih automobila koji su ikada nastali u Maranellu morati da izdvoji pozamašnu svotu novca.

Uz činjenicu da cijene klasičnih sportskih automobila rastu iz godine u godinu, na vrhu liste želja bogatih ljubitelja takvih automobila i dalje je Ferrari 250 GTO koji je italijanska tvornica snova, prvenstveno za potrebe trkanja, napravila u samo 39 primjeraka.

Poznavaoci prilika u svijetu klasičnih sportskih automobila uveliko misle da će izvanredno očuvan plavi primjerak jednog od najcjenjenijih automobila svih vremena oboriti rekord iz 2012. godine, kada je Ferrari 250 GTO s aluminijskom karoserijom i brojem šasije 3505GT promijenio vlasnika za 38.115.000 američkih dolara.

Plavi primjerak drugog od 39 napravljenih Ferrarija 250 GTO proizveden je 1962. godine i na sebi nosi broj šasije 3387. U Ferrariju su ga izvorno koristili kao testni automobil s kojim su inžinjeri tražili optimalna rješenja i podešavanja koja su se onda primjenjivala na ostalim proizvedenim primjercima.

Iza Ferrarija 250 GTO (Gran Turismo Omologato) stoje Giotto Bizzarrini, Mauro Forghieri i Sergio Scaglietti. Proizvodio se od 1962. do 1964. godine, prvenstveno zbog trkanja na kružnim stazama u tadašnjoj GT klasi. 36 primjerka pokreće naprijed smješten 3-litarski aluminijski V12 motor s oznakom „Tipo 168/62“ koji razvija oko 300 KS, a Ferrari ga je "posudio" iz modela 250 Testarossa. Prijenos snage na zadnju osovinu obavlja se preko 5-stepenog sinhronizovanog mjenjača. Masa automobila iznosi samo 880 kilograma.