Nastavljen pad
32

Cijena litijuma pala za 75%, a električni auti i dalje preskupi

A. M.
Jedna od najvrijednijih ''roba'', ne samo u automobilskoj industriji, ove godine bilježi konstantan pad cijena. Cijene litijuma su pale za više od tri četvrtine u odnosu na prošlu godinu, a može se očekivati da još padaju. Dugoročno, niže cijene bi se mogle pozitivno odraziti na niže cijene električnih automobila!

Litijum je bitan element u proizvodnji baterija za napajanje automobila, za potrebe elektronike široke potrošnje, hemikalija, stakla, ali i akumulatora. Ne zovu ga bez razloga bijelo zlato. S obzirom na globalnu tranziciju na elektromobilnost i obnovljive izvore energije, litijum je ključna sirovina za najmanje narednih nekoliko decenija. Uprkos sve većoj prodaji automobila bez emisija C02, ove godine ponuda je veća od potražnje. Međutim, cijene automobila ne padaju. One čak konstatno rastu, a evropski proizvođači pokušavaju to kompenzovati s lansiranjem manjih i povoljnijih automobila.

Iako tržište baterijskih automobila bilježi kostatanatn rast, očekuje se da će potražnja zahladiti u narednom periodu. Smanjuje se interesovanje kompanija i privatnih lica zbog smanjenja subvencija, ali i visokih kamata, što se već odražava na znatno niže narudžbe za narednu godinu. Istovremeno, zalihe litijuma će se povećati u 2024. godini.

Drugi najveći svjetski proizvođač litijuma, kompanija SQM, već je najavio da bi se pad potražnje za litijumom mogao nastaviti tokom sljedeće godine. Albemarle, najveća rudarska kompanija, upozorava da cijene ovog alkalnog metala padaju toliko nisko da rudarenje nekim proizvođačima nije isplativo.

Dok je krajem prošlog novembra tona litijum karbonata koštala oko 74.000 eura, trenutno se može kupiti za otprilike 16.750 eura. U narednim godinama možemo očekivati značajno smanjenje cijena električnih automobila, koji su i dalje za bar 30 posto skuplji od konkurenata s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem.

Međutim, treba dodati da se niže cijene litijuma uopšte ne moraju odraziti na cijene akumulatora. Proizvođače ovih komponenti, posebno u Evropi, guše visoke cijene energije, a da ne spominjemo još uvijek visoke troškove razvoja električnih automobila za kojima Evropa poprilično kasni.