Istinska tri "dragulja"
10

BMW pokazao rijetke modele Serije 7, među njima i primjerak s V16 motorom

D. B.
BMW je otvorio vrata svog arhiva te je pokazao tri veoma posebna i nevjerovatno rijetka primjerka Serije 7. Riječ je o automobilima koji kombinuju brzinu u luksuz u jedan veoma privlačan "paket".

Prvi automobil u fokusu je BMW 745i generacije E23 iz osamdesetih godina prošlog stoljeća. Bio je ekskluzivan za južnoafričko tržište, a njemačka kompanija je proizvela svega 192 primjerka. Pored toga, primjerak na fotografijama je samo jedan od 14 sa manuelnim mjenjačem.

Ispod haube se nalazi BMW-ov M88 3,5-litarski redni šestak koji razvija 290 KS, a njegova nešto slabija verzija je pokretala slavni M1.

Prije nego je ušao u BMW-ovu kolekciju, prethodni vlasnik je dodao M oznake na rešetku hladnjaka i nazad, a uposlenici arhiva su odlučili da ih zadrže na vozilu.

Pokazana je još jedna zaista unikatna mašina koja je pripadala BMW-ovom inženjeru koji je radio na motorima. On je ubacio motor S38B38 iz modela M5 generacije E34, a zapremina je povećana s 3,8 na 3,9 litara. Rezultat je povećanje snage na 390 KS, a zanimljivo je to što se u pretincu nalazi fax mašina.

Dio kolekcije je treća unikatna Serija 7, najviše "divlja" od svih pomenutih. BMW ovu "zvijer" naziva "zlatna ribica" zbog škrga/rešetki na stražnjim blatobranima. Ispod haube je 6,7-litarski V16 motor koji razvija 408 KS. Motor je napravljen presijecanjem dva M70 V12 motora, tako da su zapravo napravljena dva V8 motora od njih, koji su potom sastavljeni.

Kreiranje ovog ogromnog motora je značilo da neće biti dovoljno mjesta u motornom prostoru za sistem hlađenja, a upravo tu na scenu stupaju pomenute rešetke koje usmjeravaju zrak u hladnjake. Masivni otvor se proteže između stražnjih svjetala, no i to znači da u prtljažniku nema mjesta.

Najnovija generacija Serije 7 debitovala je za modelsku godinu 2022. Električni i7 se također pridružuje ponudi, a tu je i BMW i7 M70 xDrive sa 650 KS i dometom od 475 kilometara.

Vezani članci