Uvoz polovnih vozila
0

Bh. autouvoznici ogorčeni na Euro3 normu

Sarajevo-x.com
Senad Olovčić
Senad Olovčić
Ovlašteni uvoznici novih vozila u Bosni i Hercegovini razočarani su najavama nadležnih institucija da će se uvesti Euro3 norma izduvnih gasova za uvoz rabljenih vozila.

Ujedinjeni u prostorijama ASA grupacije, oni su danas zahtjevali od nadležnih institucija da zbog sigurnosti svih učesnika u saobraćaju, kao i zaštite okoliša uvedu normu Euro4. U isto vrijeme, uvoznici protestvuju zbog najave da će se dokument o tome da li uvezeno vozilo ispunjava propisane norme izdavati mimo uvoznika koji jedini imaju tehničke mogućnost tačne provjere relevantnih podataka o datom vozilu.

„Prilikom razmatranja nacrta odluke o uvozu rabljenih vozila nadležene institucije su zanemarile naše stavove, upozorenja, prijedloge i sugestije“, istakao je Senad Olovčić, direktor ASA Auta, ovlaštenog uvoznika za vozila Volkswagen koncerna. „Pozivamo nadležne institucije da se ugledaju na susjedne države u vezi adekvatnog regulisanja ovog pitanja. Crne hronike u novinama jasno upozoravaju šta se može desiti usljed tehničke neispravnosti vozila.“

Prema dostupnim statistikama, prosjećna starost automobila u BiH je 16 godina. Sa uvođenjem Euro3 norme umjesto starosne granice dozvolit će se uvoz automobila koja su i do 10 godina stara, a koja u prosjeku prelaze 40.000 km godišnje.

Bosna i Hercegovine ne smije biti odlagalište evropskog automobilskog smeća. Uvoznici insistiraju na sigurnosti svih učesnika u saobraćaju što uključuje uvođenje preventivnih mjera koje će spriječiti uvoz neispravnih vozila, rigorozniji tehnički pregled vozila, te veće prisustvom policije na bh. cestama. Posebno naglašavaju neophodnost zaštite okoliša zbog zdravlja i budućnosti bh. građana, te cjelokupnog društva, a u skladu sa najboljim evropskim praksama što je i zacrtano kao prioritet Bosne i Hercegovine u njenim aspiracijama da postane punopravni član Evropske unije.

Ispred ovlaštenih uvoznika današnjem apelu su prisustvovali Ismet Kapo iz Peugeota, Semir Drndo iz Mercedesa, Kemal Kurtović iz Fiata, Kemal Adilović iz Forda, Dino Bratović iz Audija i Almir Čengić iz Volkswagena.