Audi cilja na jedanaestu pobjedu
1

Audijev novi val inovacija u Le Mansu

Klix.ba
Na ovogodišnjem, jubilarnom 80. izdanju utrke 24 sata Le Mansa, 16. i 17. juna, Audi će, kao uvijek do sada, nastupiti s tehnologijama budućnosti.
S rekordnih deset pobjeda na najvažnijoj utrci izdržljivosti na svijetu, Audi kao najuspješniji proizvođač automobila u novijoj historiji trke 24 sata Le Mansa, juriša na sljedeću, jedanaestu pobjedu. Prvo Audijevo osvajanje Le Mansa desilo se 2001.godine, kada je ova marka u trku poslala sportski prototip automobila Audi R8 s FSI motorom s turbo punjenjem (TFSI), dok je prvu Le Mans pobjedu s dizelskim pogonom Audi osvojio 2006. godine. Nakon toga, 2010. godine Audi je u Le Mansu trijumfovao s bolidom s varijabilnom geometrijom turbina (VTG).

A sada stiže Audi R18 e-tron quattro – prvi bolid s dizel hibridnim pogonom – sa startnim brojem „1“ , kojim će upravljati prošlogodišnji pobjednički trojac Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer (CH/D/F). Njihove timske kolege, Dindo Capello/Tom Kristensen/Allan McNish (I/DK/GB), naći će se za upravljačem ovog dizel-električnog bolida sa startnim brojem "2".

U oba slučaja društvo će im praviti Audi R18 ultra, Audijev najlakši Le-Mans-prototip do sada. U kokpitu R18 ultra, sa startnim brojem "3", smjenjivat će se Romain Dumas/Loïc Duval/Marc Gené (F/F/E). Brojem "4" pilotirat će Marco Bonanomi/Oliver Jarvis/Mike Rockenfeller (I/GB/D).

Izuzmemo li hibridni sistem i različite dizajne, R18 e-tron quattro i R18 ultra tehnički su apsolutno identični. Oni utjelovljuju ultra laku konstrukciju kao ključnu kompetenciju proizvođača iz Ingolstadta. Primjer toga je i novo CFK-kućište mjenjača – prvo ove vrste u LMP-sportskom prototipu.

Kod Audija R18 e-tron quattro i R18 ultra svakako se ističe i izuzetno efikasni 3,7-litarski V6 TDI motor sa Mono-VTG turbopunjačem, ali i inovacije poput digitalnog retrovizora s Aktivmatrix OLED ekranom, koji poboljšava aktivnu sigurnost.

Koliko je Le Mans atraktivan kao scena za prezentiranje i testiranje tehnoloških inovacija, najbolje svjedoči veliki broj ovogodišnjih koncepata pogona. Najvećeg konkurenta, među ukupno 56, Audi ima u Toyoti. Početkom juna, na testnoj trci, ova dva rivala su odmjerila snage u direktnom poređenju.