auto
4

Audi 2 osvojio je prvu startnu poziciju za trku 24 sata Le Mansa

Piše: E. T.
Vrijeme koje je "leteći" Francuz Loic Duval ostvario na prvim kvalifikacijama koje su vožene u srijedu bilo je dovoljno da posada LMP1 Audija sa startnim brojem 2 sutra krene sa prve pozicije.

Jučerašnje kvalifikacione serije, koje su vožene u dnevnom i noćnom terminu, obilježilo je veoma promjenjivo vrijeme praćeno lokalnim pljuskovima. Većinu raspoloživog vremena staza La Sarthe bila je veoma mokra na pojedinim dionicama, što je za sve timove značilo upotrebu kišnih 'intermediate' guma. Na takvim gumama, uz povećan oprez i traženje optimalnog balansa automobila, bilo je apsolutno nemoguće ostvarivati vremena po krugu koja se mogu ostvariti na suhoj podlozi i 'slick' gumama.

Staza se u posljednjih tridesetak minuta druge serije kvalifikacija skoro potpuno osušila, vremena su se značajno popravila, ali vrijeme Duvala (3:22.349s) ipak je za sve ostale bilo nedostižno. Iza Audija sa startnim brojem 2 slijede Audiji br.1 i br.3. Toyote će startovati sa četvrte i pete pozicije. Iako su Audiji ostvarenim vremenima na testiranjima, slobodnim treninzima i kvalifikacijama uvijek bili brži od Toyote, u njemačkom timu nema opuštanja. Oni odlično znaju da je brzina samo jedan od mnogobrojnih faktora potrebnih za pobjedu na Le Mansu. Sjećamo se koliko su Peugeoti posljednjih godina znali biti brži od Audija, ali to im na kraju gotovo nikad nije bilo dovoljno za trijumf. U Audiju su sretni zbog toga što će njihovi automobili sutra krenuti sa prve tri startne pozicije, ali to na trci koja traje 24 sata, osim moralne, zapravo i nema posebne vrijednosti. Ono što bi moglo biti afirmativno za tim Toyote je činjenica da su u promjenjivim uslovima na stazi, a vremenske prognoze sugerišu da će tako biti tokom cijelog vikenda, Toyote uspijevale značajno smanjiti svoj zaostatak iza Audija. Sve ćemo saznati u nedelju u 15 sati.

U klasi LMP2 najbrži je tim Oak Racing čiji će Morgan-Nissan sa startnim brojem 24 krenuti sa devete startne pozicije, iza najsporijeg LMP1 prototipa tima Strakka Racing. Naredni najbrži LMP2 Oreca03-Nissan nosi startni broj 26 i pripada timu G-Drive. Treće najbolje vrijeme u klasi LMP2 ostvario je tim Jota Racing koji nastupa sa Zytek Z11SN-Nissanom.

Na čelu automobila klase GTE Pro nalaze se dva tvornička Aston Martina Vantage V8 sa startnim brojevima 99 i 97. Slijedi ih tvornički Porsche 991 RSR sa startnim brojem 92, a iza njega je Ferrari 458 Italia br.51 tima AF Corse. Tvorničke Corvette i Viperi klase GTE Pro na kvalifikacijama nisu uspjeli pronaći pravi ritam i balans, pa ozbiljno zaostaju sa svojim prolaznim vremenima. Najbrža Corvetta ispred sebe čak ima i jednog Astona Martina klase GTE Am, što je ništa u poređenju sa Viperima koji će sutra na startnoj ravnini ispred sebe imati nekoliko automobila klase GTE Am. iz Corvette Racing se pravdaju kako imaju problema sa gumama. U Viperu za sada šute.

Što se tiče „amatera“, najbolje vrijeme ostvario je GTE Am tvornički Aston Martin sa startnim brojem 95. Slijede ga Porsche br.88 tima Proton Competition i drugi tvornički Aston Martin br.96. Na kraju svega stigla je dobra vijest iz tima Krohn Racing, čiji je vozač Tracy Krohn na slobodnom trening uništio svoj Ferrari 458: uspjeli su na vrijeme osigurati drugi automobil na kojem su stigli uraditi sve potrebne prepravke prema važećem ACO pravilniku. Zeleni Ferrari Krohn Racinga sutra startuje sa posljednje pozicije, ali bitno je da će startovati. To je ta magija Le Mansa.