{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


UNICEF: Milioni ljudi u centralnoj i istočnoj Evropi počinju raditi bez ikakvog obrazovanja

F
7.12.2007. u 14:18
0
0
UNICEF: Milioni ljudi u centralnoj i istočnoj Evropi počinju raditi bez ikakvog obrazovanja
0
UNICEF: Milioni ljudi u centralnoj i istočnoj Evropi počinju raditi bez ikakvog obrazovanja
Milioni ljudi u centralnoj i istočnoj Evropi i zajednici bivših sovjetskih republika svake godine počinju raditi bez ikakvog formalnog obrazovanja, zaključak je iz UNICEF-ovog izvještaja "Obrazovanje za neke više nego za ostale".
UNICEF upozorava da obrazovni sistemi u centralnoj i istočnoj Evropi i u zajednici bivših sovjetskih republika svake godine isključuju milione djece.

U izvještaju koji je uradio Regionalni ured UNICEF-a za centralnu i istočnu Evropu i zajednicu bivših sovjetskih republika, naglašava se da uprkos ekonomskom oporavku i povećanim javnim troškovima u obrazovanju u mnogim zemljama tokom posljednjih decenija, većina državnih obrazovnih sistema se bori da osigura univerzalno obrazovanje.

Ključni indikator ovih sistemskih nedostataka je postojanje procijenjenih 2,4 miliona "odsutne djece" u dobi za osnovnu školu, te gotovo 12 miliona djece srednjoškolskog uzrasta koja bi trebala a ne pohađaju školu.

To znači da više od 14 miliona djece ulazi u punoljetstvo bez ikakvog obrazovanja ili školske diplome, a sve to u regiji koja je dobro poznata po svom prijašnjem visokom stepenu pristupa obrazovanju te po jednakosti i kvalitetu obrazovanja.

- Ovakva situacija vodi ka međugeneracijskim ciklusima siromaštva i minira kapacitete vlada za razvoj globalno konkurentnih ekonomskih sistema koje se zasnivaju na kvalifikovanoj, a ne na jeftinoj radnoj snazi, izjavila je Maria Calivis, UNICEF-ova direktorica za regiju centralne i istočne Evrope i zajednicu bivših sovjetskih republika.

Izvještaj je ustanovio da su javni troškovi u obrazovanju ojačali, a ne suzbili društvene, etničke i ekonomske nejednakosti u pristupu obrazovanju i završetku osnovnog obrazovanja.

Porodično porijeklo, uglavnom prihodi roditelja ali i njihovo obrazovanje sve više postaju odrednica za upis i pohađanje njihove djece, posebno na predškolskom nivou.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: