Drugačije iskustvo
9

Putovanje vozom u Evropi sve popularnije: Putnici se za ovaj vid prijevoza odlučuju iz dva razloga

S. Š.
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
Nove međugradske željezničke veze predstavljaju alternativu zračnom prometu između evropskih zemalja, a potražnja za ovim ekološki prihvatljivim načinom prijevoza raste. Ipak, još uvijek ima dosta prostora za poboljšanje ovog vida prijevoza.

Noćni voz Pariz - Beč prodaje 70 posto svih dostupnih karata otkako je pokrenut u decembru 2021. godine - praktično, vozovi su puni na svakoj vožnji od ukupno tri sedmične na ovoj relaciji.

Linija Pariz - Beč koju vodi austrijska kompanija OBB, polazi iz Pariza u 19:30 i stiže u austrijski glavni grad Beč u 10 sati ujutro sljedećeg jutra, a najjeftinije karte kreću se od samo 30 eura.

To je jedna od mnogih novih linija koje su otvorene širom Evrope i ponovo povezuju velike gradove direktnim železničkim rutama - a nove vozne linije se tek očekuju.

Italijansku prijevoznik TrenItalia nada se da će pokrenuti direktnu liniju Pariz - Madrid do kraja 2024. godine, nakon onoga što opisuje kao "nevjerovatan" uspjeh njegovih linija koje povezuju Pariz, Lion, Torino i Milano, a koje su pokrenute 2021. godine.

Voz između Pariza i Berlina trebalo bi da počne saobraćati krajem 2023. godine, zajedno sa novom brzom vezom između dvije prijestolnice koja će biti pokrenuta 2024. godine i koja će sadašnje 10-satno vreme putovanja smanjiti na sedam.

Interes za putovanja željeznicom na velike udaljenosti stalno raste posljednjih osam godina, kaže stručnjak za željeznice Mark Smith u svom komentaru za France24. Sada, kaže on, sve veći broj putnika vozom ima dvije glavne motivacije zbog kojih se odlučuje baš na ovaj vid saobraćaja.

"Dosta im je iskustava sa aerodroma i aviokompanija, a ovako žele i smanjiti utjecaj na zagađenje zraka", kaže Smith.

Ekološki argumenti za putovanje vozom su uvjerljivi. Dvosatni let od Pariza do Beča rezultira sa 419,6 kg emisije ugljika, u poređenju sa 41,5 kg kada se putuje vozom, prema proračunima OBB-a.

Ali, postoji nedostatak političke akcije da bi se dao prioritet ekološki prihvatljivom načinu transporta. Iako je francuski zakon, uveden u maju, zabranio letove na kratkim relacijama iz ekoloških razloga ako postoji željeznička alternativa koja traje manje od dva sata, zakon je imao puno nedostataka koji su doveli do toga da on ne bude u potpunosti proveden.

Također, neki od nedostataka željezničkog saobraćaja, pogotovo ako se radi o prekograničnim relacijama, jesu i prilično skupe karte. Kao razlog tome navode se poreske olakšica odobrene aviokompanijama.

No, u svakom slučaju, bez obzira na nešto skuplje karte, putnici širom Evrope sve češće biraju voz kao prijevozno sredstvo tokom svog putovanja.