S Dalekog istoka
66

Napadi Huta primorali Izrael da robu prebacuje preko Saudijske Arabije

S. M.
Foto: Times of Israel
Foto: Times of Israel
Poremećaj pomorske trgovine u Crvenom moru usljed napada pokreta Huti na teretne brodove potaknuo je izraelske teretne i logističke kompanije da zaobiđu opasne vode i pređu na alternativne kopnene rute za transport robe s Dalekog istoka u Izrael preko Saudijske Arabije i Jordana.

Špediter Mentfield Logistics sa sjedištem u Izraelu je među kompanijama uključenim u uspostavljanje komercijalne trgovačke rute koja zaobilazi Crveno more slanjem robe iz luka Dubaija i Bahreina kopnom kamionima koji prolaze kroz Ujedinjene Arapske Emirate, Saudijsku Arabiju i Jordan, a završavaju u Izraelske luke.

Druga kompanija sa sjedištem u Izraelu, Trucknet, također je uspostavila takvu rutu.

Dok Jordan ima mirovni sporazum s Izraelom od 1994. godine, a UAE i Bahrein potpisali su Abrahamov sporazum kojim su normalizirani odnosi s Izraelom 2020. godine, Saudijska Arabija nema diplomatske odnose s Izraelom, iako je u tom smjeru napravljen određeni napredak pod pokroviteljstvom SAD-a.

"Brodovi koji dolaze iz Kine i Indije istovaraju kontejnere u lukama Bahreina i Dubaija, a zatim se teret ukrcava na jordanske kamione i kopnom se prenosi u Izrael preko graničnog prelaza Kralj Husein sa Jordanom, gde izraelski kamioni čekaju robu", Mentfild Izvršni direktor Omer Izhari rekao je za The Times of Israel.

"Desetine kamiona dnevno, ne samo kod nas, olakšavaju ovu rutu kako bi skratili vrijeme dostave robe od tekstila do elektronike, sirovina za industriju, metalnih cijevi i aluminija", dodao je.

Izhari je objasnio da se roba, dok prolazi kroz Saudijsku Arabiju i Jordan, ne prati kao roba koja je namijenjena Izraelu ili izraelska jer je u tranzitu dok ne stigne do luke Haifa.

U poređenju sa obilaskom oko Afrike, "kopnena ruta štedi oko 20 dana, tako da umjesto 50 do 60 dana, roba stiže u roku od 20 do 25 dana iz Kine u Izrael", rekao je Izhari.