Mađarska
112

Hitna pomoć u Budimpešti u rad uvodi električna bicikla, cilj izbjeći gužve u saobraćaju

V. K.
Hitne pomoći u svijetu često koriste električna bicikla kao sredstvo prijevoza (Foto: Shutterstock)
Hitne pomoći u svijetu često koriste električna bicikla kao sredstvo prijevoza (Foto: Shutterstock)
Osim uobičajenih vozila hitne pomoći koja se mogu vidjeti u manje-više svim gradovima Evrope i svijeta, hitna pomoć u Budimpešti odlučila je otići korak dalje te su u vozni park uključili i električna bicikla.

Naime, prema novoj preraspodjeli posla u hitnoj pomoći u glavnom gradu Mađarske, uspostavljene su i dvije biciklističke ambulante koje će se nalaziti u dva dijela grada.

Kako su naveli iz hitne pomoći, nabavljena su ukupno četiri spasilačka bicikla od čega su dva puštena u rad.

"Bolničari i službenici hitne pomoći mogu biciklima doći do mjesta do kojih je teže doći automobilom. Zadatak medicinara na biciklima nije da zamijene vozila hitne pomoći. Cilj je da u situacijama kada saobraćajne gužve otežavaju dolazak do pacijenta oni stignu prije i započnu spasonosnu njegu do dolaska ostatka ekipe koja se nalazi u ambulantnim kolima", saopćeno je iz hitne pomoći.

Prototip električnog bicikla koji će koristiti hitna pomoć predstavljen je još i prije nabavke medijima. Kako je naglašeno, biciklo sadrži sve što sadrži i uobičajeno vozilo hitne pomoći. Na njemu se nalazi poluatomatski defibrilator za reanimaciju, kiseonik, uređaj za zaštitu disajnih puteva, maska za disanje, deke u slučaju hipotermije, gumene rukavice, maska za usta i brojni dezinficijensi.

"Komplet prve pomoći nalazi se u ruksaku koji je težak skoro 20 kilograma. On je pričvršćen za bicikl. Bicikl također ima plavo trepćuće svjetlo koje emituje zvuk upozorenja", navodi se.

Također, kada je riječ o opremi medicinara, ona sadrži ljetne šorceve, sunčane naočale, biciklističku kacigu i rukavice. Također, na bicikl je ugrađen i senzor udara ukoliko bolničar doživi nesreću ili padne sa bicikla. U tom trenutku, senzor koji je ugrađen u kacigu šalje poruku Centru za kontrolu spašavanja da je nešto pošlo po zlu.

Za svako električno biciklo, izdvojeno je u prosjeku 8.800 eura.