{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Direktor "Mercatora" odbija tvrdnje o bojkotiranju hrvatskih prehrambenih brandova

F
21.8.2006. u 19:24
0
0
Direktor "Mercatora" odbija tvrdnje o bojkotiranju hrvatskih prehrambenih brandova
0
Direktor "Mercatora" odbija tvrdnje o bojkotiranju hrvatskih prehrambenih brandova
Direktor najvećeg slovenskog trgovačkog lanca "Mercator" Žiga Debeljak odbija tvrdnje nekih hrvatskih trgovaca i proizvođača da je Slovenija zatvorena za neke hrvatske brandove iz prehrambenog sektora.
Debeljak je u prilogu, što ga je u ponedjeljak objavilo ljubljansko "Delo", naveo da se zapravo događa velika ekspanzija hrvatskih prehrambenih proizvoda na slovenskom tržištu, dok izvoz slovenskih prehrambenih proizvoda u Hrvatsku stagnira ili pada.

"Slovenija je lani iz Hrvatske uvezla prehrambenih proizvoda u vrijednosti 46 miliona eura, a u Hrvatsku je izvezla tih proizvoda za 45 miliona eura", rekao je Debeljak.

Kako tvrdi direktor trgovačkog lanca koji obavlja više od tri četvrtine uvoza poljoprivrednih proizvoda iz Hrvatske, debalans u međudržavnoj trgovinskoj razmjeni na štetu Hrvatske nastaje na drugim područjima jer prehrambeni proizvodi čine samo 4 posto međusobne razmjene.

Debeljak je naveo da je u Sloveniju lani uvezeno 15 posto hrvatskih poljoprivrednih proizvoda više nego u godini prije, dok je slovenski izvoz u Hrvatsku u istom sektoru smanjen.

"U našim trgovinama potrošači mogu kupiti gotovo sve najpoznatije i najtraženije hrvatske prehrambene brandove, ali o uspjehu prodaje proizvoda odlučuje kupac", ustvrdio je Debeljak, dodajući da trgovci sa svoje strane mogu vrlo malo napraviti na području promocije hrvatskih proizvoda, te odbija primjedbe o ekonomskom nacionalizmu slovenskih trgovaca.

"Takva politika uvijek je na duži rok osuđena na neuspjeh. U tržišnoj ekonomiji odlučuje potrošač", izjavio je Debeljak, odgovarajući na neke primjedbe hrvatskih proizvođača i trgovaca, osobito predsjednika uprave Agrokora Ivice Todorića.

Todorić je u razgovoru za "Jutarnji list" krajem jula izjavio da je hrvatsko tržište još od 1990. godine potpuno otvoreno za slovenske prehrambene proizvode, a da u Sloveniji nije isti slučaj s hrvatskim proizvodima kojima slovenski trgovci ne pružaju adekvatnu podršku i promociju, te je najavio pregovore o uravnoteženju prodaje na jednom i drugom tržištu.

Todorić je tada izjavio da je slovenski trgovci bojkiraju neke hrvatske brandove, pri čemu je naveo Zvijezdu, Jamnicu i Ledo.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: