Veliki projekat
35

Danska i Njemačka će biti povezane najdužim podvodnim tunelom na svijetu

B. R.
Vizualizacija ulaza, odnosno izlaza iz tunel (Foto: Femern A/S)
Vizualizacija ulaza, odnosno izlaza iz tunel (Foto: Femern A/S)
Danska i Njemačka će biti povezane najdužim podvodnim tunelom na svijetu za željeznički i drumski saobraćaj, koji će biti dug 18 kilometara. Rok za završetak izgradnje tunela je 2029.

Izgradnja tunela Fehmarn pojas (Fehmarnbelt) koštat će 10 milijardi eura i njime će se povezati Rødbyhavn na danskom otoku Lolland i Puttgarden na sjeveru Njemačke. Tunel zvaničnog naziva Fehmarnbelt Fixed Link imat će autoput i elektrificiranu željezničku prugu.

Putovanje vozom kroz tunel trajat će sedam minuta, dok će putovanje automobilom trajati 10 minuta. Time se više neće morati voziti obilaznicom na kopnu, a koja je duga 160 kilometara. To će značiti da će putovanje vozom od Hamburga do Kopenhagena trajati tri sata, umjesto dosadašnjih pet sati.

Kroz tunel će biti željeznički i drumski saobraćaj (Foto: Femern A/S)
Kroz tunel će biti željeznički i drumski saobraćaj (Foto: Femern A/S)

Tunelom će se zamijeniti i vrlo prometni trajektni saobraćaj - trajektom se godišnje prevozi milioni putnika. To će za posljedicu imati skraćenje putovanja za sat vremena. Plan je da se željezničke linije kroz ovaj tunel nastave prema Švedskoj, Norveškoj i Finskoj.

Ideja o povezivanju Danske i Njemačke ovakvim tunelom nije nešto novo. Nakon 10 godina planiranja, njegova izgradnja na danskoj strani je počela 2020., a na njemačkoj strani 2021. Evropska unija je osigurala 1,1 milijardu eura za izgradnju.

Bit će 40 metara ispod Baltičkog mora i sačinjen od 89 masivnih betonskih dijelova koji će kranom biti spušteni u vodu. Danska državna kompanija Femern A/S, nadležna za ovaj projekat, očekuje da će prva dionica tunela biti napravljena do sljedeće godine.

Tunel će biti sačinjen od 89 masivnih betonskih dijelova (Foto: Femern A/S)
Tunel će biti sačinjen od 89 masivnih betonskih dijelova (Foto: Femern A/S)

Pojedine organizacije za zaštitu okoliša dovele su u pitanje utjecaj tunela na životinjski svijet. Spomenuta kompanija uvjerava da će se tunelom značajno uštedjeti vrijeme, energija i smanjiti emisija ugljendioksida (CO2), prenosi Euronews.