Marokanska vlada vodi finalne pregovore sa španskom vladom o početku projekta, čija je osnova izgradnja željeznice ispod Gibraltarskog prolaza koja bi služila za prevoz putnika, automobila i drugog tereta.
Očekuje se da će radovi početi 2008. godine. Trošak izgradnje tunela iznosit će između osam i trinaest milijardi dolara, a postoji mogućnost da će ga finansirati državne firme iz Maroka i Španije, kao i dijelom Evropska unija.
Za dizajniranje tunela zadužen je švicarski inženjer Giovanni Lombardi, koji ima iskustva sa velikim projektima poput tunela Mont Blanc koji povezuje Francusku i Italiju.
[SLIKA]1[/SLIKA]Lombardi je priznao kako će ovaj projekat ipak biti izazov, prvenstveno zbog geoloških uslova koji vladaju na tom području, ali i zbog dubine mora u tom dijelu, koja iznosi oko 300 metara, što je pet do šest puta dublje nego dubina na kojoj se nalazi tunel koji povezuje Francusku i Veliku Britaniju.
Trenutno se još vrše istraživanja terena i procjene kapaciteta tunela, a očekuje se da će se rezultati studije izvodljivosti predati vlastima krajem 2007. godine.