{{error}}

Unesite e-mail:

F
1.3.2009. u 10:26
Otkriće proteina koji sudjeluju u čišćenju stanica
Hrvatski naučnik prof. Ivan Đikić predstavio je sinoć u Zagrebu najnovije otkriće mehanizma pomoću kojih se stanice sisavaca čiste od štetnih tvari, poput naslaga bjelančevina, oštećenih organela ili bakterija.
Prof. Đikić je objasnio da su identificirani proteini koji sudjeluju u samočišćenju stanice i odstranjivanju tvari povezanih s razvojem tumora i neurodegenerativnih bolesti. Rekao je da će to otkriće omogućiti sintetiziranje novih i uspješnijih lijekova.

Otkriće je ovih dana objavljeno u prestižnom naučnom časopisu Molecular Cell, a na njemu je prof. Đikić surađivao sa znanstvenicima s norveškog Sveučilišta Tromso, izraelskog Instituta Weizmann i japanskog Instituta Tokyo Metropolitan.

Na sinoćnjem skupu, koji je Školska knjiga organizirala za nastavnike osnovnih i srednjih škola, dr. Ivan Đikić, profesor na Biokemijskom institutu i Centru za izvrsnost (CEF) u Frankfurtu, objasnio je da je riječ o procesu samočišćenja stanice, koji je naučnicima već dulže vrijeme poznat, ali da su tek sada otkriveni receptori koji taj proces čine selektivnim.

Sinoćni skup organiziran je u sklopu stručnog usavršavanja nastavnika kako bi se preko njih educirala javnost o najnovijim naučnim otkrićima i njihovoj primjeni u praksi.