BiH
0

Uprava ŽRS-a: Pobuna mašinovođa, slijede sankcije

FENA
Uprava Željeznica Republike Srpske (ŽRS) nazvala je „pobunom“ odluku mašinovođa u tom preduzeću da obustave rad dok im se ne isplate razlike u plaćama te je ocijenila nezakonitom o čemu je upoznala i nadležne organe.

Iz uprave ŽRS-a je saopćeno da se „pobuna mašinovođa odvija mimo svih zakonskih okvira i da posljedica mogu biti sankcije za sve koji odbijaju da izvršavaju radne zadatke, čime direktno ugrožavaju tešku situaciju u preduzeću“.

"Ukoliko se još danas ne zaustavi pobuna, sva prouzrokovana direktna i indirektna šteta ovom obustavom rada bit će stavljena na teret mašinovođa ŽRS-a", ukazuje se u saopćenju.

Uz poziv predstavnicima sindikata da reaguju na, kako navode, nelegalnu obustavu rada, i da zajedno prevaziđu ovu situaciju da se preduzeće ne bi našlo u još težoj situaciji, navode i da uprava ne može odgovoriti na zahtjeve mašinovođa.

"Zahtjev mašinovođa da se tzv. kilometar-sat isplaćuje po 2,4 KM umjesto sadašnje jedne KM nije u skladu s Kolektivnim ugovorom, dakle preduzeće nema zakonskih osnova za ovakve isplate. Uprava ne može da prihvati odgovornost da isplati nešto što nije u skladu sa zakonom, a ne može ni da provodi odluke prethodne uprave koja je pravila te ustupke", tvrdi menadžment ovog javnog preduzeća.

Mašinovođama se, dodaju, isplaćuje kilometar-sat umjesto dnevnica za službena putovanja čiji iznos je utvrdila Vlada RS-a, a iznos dnevnice je 20 KM za 24 sata provedena na službenom putu, dok se mašinovođama isplaćuje jedna KM po satu.

"Imajući na umu složenost poslova koje obavljaju mašinovođe, oni ostvaruju dodatnih 20 odsto na plaću i imaju beneficirani radni staž četiri mjeseca na godinu. Željeznice RS-a redovno uplaćuju ove doprinose. Također, mašinovođe imaju SSS, ali cijeneći složenost posla plaćeni su za stepen više. Primjera radi, prosječno mjesečno primanje mašinovođe iznosi više od 1.000 KM, dok referent s VSS i najvišim koeficijentom prima oko 930 KM s toplim obrokom. Prosječna plaća na ŽRS iznosi 666 KM", tvrdi Uprava ŽRS-a.

Iz svega navedenog, konstatiraju, očigledno je da su mašinovođe povlaštene u odnosu na druge zaposlene u ovom preduzeću i da nikako ne bi trebalo da se ponašaju protivno zakonu.

Uprava tvrdi i da u pozadini svega „svakako treba uzeti u obzir nedavne izjave za javnost Samostalnog sindikata mašinovođa ŽRS, SO Doboj, SO Petrovo i pojedinih poslanika Narodne skupštine RS-a“, te poručuju da su o nelegalnoj obustavi rada mašinovođa obaviješteni su Inspekcija rada, MUPRS i Ministarstvo saobraćaja i veza RS-a.