Intenzivne pripreme
0

U maju počinje rekonstrukcija graničnog prijelaza u Gradišci

FENA
Počela je izgradnja graničnog prijelaza Bijača, a u maju se očekuje i početak radova na rekonstrukciji graničnog prijelaza u Gradišci, potvrdio je u razgovoru za Agenciju FENA načelnik Odjeljenja za komunikacije Uprave za indirektno oporezivanje BiH Ratko Kovačević.

"Uprava za indirektno oporezivanje BiH (UIO) potpisala je 21. marta ove godine ugovor sa sa konzorcijem “A3” iz Širokog Brijega i “Putevi” iz Gruda za izgradnju Graničnog prelaza Bijača, te je izvođač radova ušao na teren, čime je zvanično počela izgradnja prijelaza, odnosno faze LOT 2", pojasnio je Kovačević.

Ponuda konzorcija “A3” iz Širokog Brijega i “Puteva” iz Gruda u iznosu od 4,2 miliona KM odabrana je, kaže, kao najpovoljnija na nedavno okončanom međunarodnom javnom tenderu.

Inače, izgradnja graničnog prijelaza Bijača podijeljena je u tri LOT-a.

Prvi LOT je je završen i to su izvodile Autoceste Federacije BiH na način da je izgrađena dionica autoputa do samog dolaska na plato budućeg graničnog prijelaza.

On pojašanjava da LOT 2 i LOT 3 radi UIO BiH.

"LOT 2, koji je započeo nakon potpisivanja ugovora sa konzorcijem A3 iz Širokog Brijega i Putevi iz Gruda podrazumijeva izgradnju prijelaza Bijača do one faze koja će od 1. jula 2013. godine omogućiti nesmetani početak funkcioniranja robnog i putničkog saobraćaja", ističe Kovačević.

UIO očekuje da će ovaj granični prelaz biti u potpunosti spreman do 1. jula 2013. godine, jer je do tada ostalo oko ti i po mjeseca za radove.

" LOT 3 predviđen je da se radi nakon ulaska Hrvatske u EU i tek po okončanju završnog LOT-a granični prijelaz će imati konačan izgled. Za LOT 3 UIO je dodatna sredstva u iznosu od 5,7 miliona KM osigurala iz programa IPA 2011.", pojasnio je načelnik Odjeljenja za komunikacije Uprave za indirektno oporezivanje BiH.

Za razliku od graničnog prijelaza Bijača, koji se mora u potpunosti izgraditi, prijelaz Gradiška postoji i on je u punoj funkciji.

Postojeći granični prijelaz u Gradišci potrebno je rekonstruirati u smislu izgradnje još jedne dodatne trake za kamione i proširenja nadstrešnice u onoj mjeri koliko to dozvoljavaju uvjeti na terenu.

"U toku je u UIO tender za odabir izvođača radova za rekonstrukciju prijelaza i carinskog terminala u Gradišci. Očekujemo da ćemo potpisati ugovor sa najpovoljnijim ponuđačem do 1. maja 2013. godine, a rok za izvođenje radova je 40 dana od dana potpisivanja ugovora. Sredstva za ovu namjenu su osigurana u budžetu UIO", precizira Kovačević.

Ističe da su predstavnici UIO u proteklom periodu održali nekoliko sastanaka s predstavnicima lokalne vlasti u općini Gradiška te da je dogovoren i zajednički operativni plan za pripremu prijelaza u toj lokalnoj zajednici.

"Općina Gradiška će izvršiti i određene izmjene kad je u pitanju putna infrastruktura, a zajednički se vode i dodatne aktivnosti oko mogućeg proširenja samog carinskog terminala u Gradišci", naglasio je Kovačević u razgovoru za Agenciju FENA.

Postojeći Granični prijelaz Gradiška morat će zadovoljiti sve potrebe protoka roba na sjeveru BiH sve do izgradnje novog graničnog prijelaza, koji će biti na izlazu autoputa Banja Luka – Gradiška i do izgradnje novog mosta na rijeci Savi.