{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


SNSD-ove vlade spiskale pare na nepostojeći aerodrom, a sad gase preduzeće

15.11.2012. u 20:30
32
48
SNSD-ove vlade spiskale pare na nepostojeći aerodrom, a sad gase preduzeće
32
SNSD-ove vlade spiskale pare na nepostojeći aerodrom, a sad gase preduzeće
Kancelarija "Aerodroma Trebinje"
Dugo najavljivana izgradnja aerodroma u Trebinju priča je koja je već postala vic, a tako će ostati i u budućnosti, jer zračne luke u tom hercegovačkom gradu nikada neće ni biti. Vlada Milorada Dodika, a kasnije Aleksandra Džombića, na taj projekt je u posljednjih nekoliko godina spiskala blizu milion i po maraka.
Sve što je do sada urađeno je to da je registrirano preduzeće Aerodrom Trebinje, koje je Vlada RS osnovala početkom 2008. godine, a kod Osnovnog suda u Trebinju je registrirano u maju 2011. godine. U njemu su do sada radili direktor i tri-četiri zaposlenika. Samo u prošloj godini, primjera radi, Vlada RS je sufinansirala rad nepostojećeg aerodroma, odnosno preduzeća Aerodrom Trebinje sa 362.000 KM. Glavna služba za reviziju javnog sektora je utvrdila da je ovaj novac utrošen za izmirenje obaveza za tekuće aktivnosti poslovanja aerodroma.

Novac potrošen, a rezultat nula

Već ispričana priča o famoznom aerodromu ponovo je aktualizirana jučer, kada je premijer RS-a Aleksandar Džombić kazao da će se Aerodrom Trebinje pripojiti Aerodromima RS, dok će nakon realizacije ove investicije vidjeti da li će postati posebno preduzeće ili će ostati u sastavu Aerodroma RS. Dakle, sve što će Džombić pripojiti je direktor i nekoliko zaposlenika, zajedno sa prostorijama od nekoliko kvadratnih metara.

Trebinjac i nezavisni kandidat za načelnika tog grada na prošlim izborima Nebojša Vukanović kaže da bi sve skupa imalo smisla da u prostorijama ovog preduzeća bar možete čekirati kartu za neki drugi aerodrom. "Sve to skupa je služilo samo da se zamažu oči da će se nešto raditi pred izbore i umjesto kamena temeljca napravili su preduzeće koje je potrošilo ne tako malo novca na plate, projekte i iznajmljivanje prostorija, a rezultat je nula", govori Vukanović za Klix.ba.

Naš sagovornik dodaje kako se radi o jednom u nizu besmislenih preduzeća osnovanih da se zaposle partijski podobni ljudi. Proteklih godina se govorilo kako će aerodrom graditi austrijske firme, pa ruske, kineske i koje sve ne.

Šef Kluba poslanika SDS-a u Narodnoj skupštini RS-a Vukota Govedarica kaže da RS bilježi konstantne budžetske deficite te da se akumulirani deficit približio iznosu jednogodišnjeg budžetskog prihoda. U takvoj situaciji stvari dolaze na naplatu i Vlada prvi put priznaje da će naredna godina biti gora od ove.

"Novca u budžetu je sve manje da bi se mogli pokriti mnogobrojni promašaji koje je pravila vlada Milorada Dodika, a kasnije i Aleksandra Džombića u kontinuitetu. U RS-u je sve manje zaposlenih radnika i čim imate znatan pad broja zaposlenih, logično je da će trpjeti i budžet i budžetski fondovi. Džombić je najavio da se budžetski okvir proširuje u znatnoj mjeri, naravno kreditnim zaduženjima, a s druge strane imamo najavu smanjenja plata u administraciji, pa su najavljena i gašenja mnogobrojnih agencija i institucija koje je Vlada pravila isključivo za zapošljavanje stranačkih kadrova, a jedan od tih projekata je i Aerodrom Trebinje, koji je apsolutni promašaj", izjavio je Govedarica za Klix.ba.

U startu nije bilo opravdanosti

Put ka gašenju preduzeća Aerodrom Trebinje je sasvim jasan, a to je da će ono biti fiktivno pripojeno Aerodromu Banja Luka. Sada se postavlja pitanje radnih mjesta koja su otvorena u trebinjskom preduzeću i na koji način će ona biti ugašena.

"Potrošena su znatna sredstva na nekoliko radnika koji su tamo zaposleni. Ono što mogu primijetiti je da je prvih nekoliko godina od početka tog projekta iz budžeta za te namjene trošeno oko 370.000 KM godišnje, a posljednje dvije godine je to malo smanjeno", kaže Govedarica.

Aerodrom Trebinje svakako nije jedini promašeni projekt SNSD-ovih vlada, što i sadašnja uviđa. Jasno je da bi svakako više koristi bilo da se ovakva preduzeća nisu ni osnivala.

"To je jedan od projekata koji u startu nije imao studiju opravdanosti i koji nije mogao opravdati ozbiljnost sopstvenog postojanja. Ulazilo se i u mnoge druge projekte bez studije opravdanosti, poput Ugljevika 3. Očigledno je da je vlada vrlo paušalno prilazila nekim pitanjima", kazao je Govedarica.

Pokušali smo danas razgovarati i sa uposlenicima u preduzeću Aerodrom Trebinje, ali u njihovim prostorijama se niko nije javljao na telefon.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: