{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Reis Cerić održao prvu ramazansku hutbu u Gazi Husrev-begovoj džamiji

F
13.8.2010. u 14:58
0
22
Reis Cerić održao prvu ramazansku hutbu u Gazi Husrev-begovoj džamiji
0
Reis Cerić održao prvu ramazansku hutbu u Gazi Husrev-begovoj džamiji
Mustafa ef. Cerić
Reisu-l-ulema Mustafa ef. Cerić danas je u Gazi Husrev-begovoj džamiji u Sarajevu imamio džumu namaz i održao prvu ramazansku hutbu u ovom ramazanu.
Cerićevu hutbu prenosimo u cjelosti.

"Islam se temelji na pet načela. Prvo načelo je šehadet; drugo načelo je namaz; treće načelo je post; četvrto načelo je zekat i peto načelo je hadž. Šehadet je osobno svjedočenje vjere, koje glasi: - Ja svjedočim da nema boga osim Allaha i ja svjedočim da je Muhammed Allahov Poslanik. To je osobni identitet kao kontinuitet našeg pamćenja iz ezela kada je Ademovo potomstvo potvrdno odgovorilo našem Gospodaru-Stvoritelju na pitanje: - Nisam li ja vaš Gospodar-Stvoritelj? Jesi, mi svjedočimo! (Kur'an, 7:172).

Namaz je svakodnevna individualna i kolektivna aktivnost čovjeka koji je svjestan šehadeta, tj., svoga ljudskog identiteta, koji ga upućuje na održavanje stalne veze (salat) sa Gospodarem-Stvoriteljem u namjeri da živi uredan život bez moralnog srama i posrtaja. – Namaz odvraća od srama i nemorala (Kur'an, 29:45).

Post je godišnji ispit za dušu, koja treba da osvježi svoje sjećanje iz ezela, kojeg su Ademovi potomci zapisali ili potpisali u ime duše svakog čovjeka bio on svjestan toga ili ne, ali svaki čovjek u svojoj duši nosi taj Božanski dodir iz ezela, taj Božanski dar duha kojeg je Uzvišeni Bog udahnuo da bi glineno tijelo, ni mrtvo ni živo, postalo živo biće čovjeka koji misli i govori, koji vidi, čuje i osjeća svijet oko sebe. Post je reanimacija čovjekovog osjećaja odgovornosti (taqva) pred Gospodarem-Stvoriteljem, osjećaja koji čovjeku vraća samopoštovanje i uzdiže ga iznad pukih tjelesnih strasti. – Vama koji ste u vjeri propisuje se post kao što je bio propisan i onima koji su bili slični vama u prošlosti da biste oživjeli svoj osjećaj odgovornosti pred Uzvišenim Bogom, tj., da biste povratili osjećaj vlastitog samopoštovanja (Kur'an, 2:178).

Zekat je, također, godišnji ispit za dušu, koja treba da osvježi svoje sjećanje iz ezela, a to je da je stvarni vlasnik svega što postoji na nebesima i na Zemlji Gospodar-Stvoritelj pa zato čovjek treba da zna da u imetku, kojeg on naziva svojim vlasništvom, ima hak (pravo) potrebnog i nemoćnog: - U njihovim imecima ima pravo potrebni i nemoćni (Kur'an, 51:19). Zekat je čišćenje imetka iz kojeg treba ustanoviti društvenu pravdu kao ljudsku odgovornost pred Gospodarem-Stvoriteljem koji je stvarni vlasnik naših života i našeg imetka. One zajednice i ona društva koja dostignu takav stupanj socijalne pravde gdje su svi ljudi zbrinuti osnovnim potrebama za život dostojan čovjeka mogu reći da ispunjavaju Božiju zapovjed zekata bez obzira da li su toga svjesni ili ne.

Naravno, one zajednice i ona društva u kojima ljudi pate od gladi i neimaštine, dok drugi žive u pretjeranom obilju, ne mogu reći da ispunjavaju obavezu zekata, bez obzira koliko bili glasni u svom islamijjetu. Stoga pozivam s ovoga časnoga mjesta da zekatom punimo Bejtu-l-mal Islamske zajednice kako bi osigurali jednaku priliku i potrebne uvjete za islamski odgoj i obrazovanje naše djece i kako bi očuvali snagu svakog našeg džemata u domovini i dijaspori.

Neke obaveze može ispuniti pojedinac, ali nekim obavezama samo zajednica može adekvatno odgovoriti, a to je održavanje i razvijanje islamskih odgojno-obrazovnih institucija kroz ispunjavanje obaveze zekata. I peto načelo islama je hadž kao životni ispit za dušu, koja treba da oživi sjećanje iz ezela na sami početak, na korijene ljudskog života, na iskonsku vjeru i na Božansku milost koja se sliva na Arefatu, oko Kabe, u Mekki i Medini.

Kao što vidimo svaki od pet načela islama je poseban, ali nedovoljan za cjelovitost islamskog pogleda na život i svijet. Nije dovoljan šehadet bez namaza, niti je namaz dovoljan bez zekata, niti je post dovoljan bez namaza, niti je hadž dovoljan bez šehadeta, namaza, posta i zekata. Sve to je jedna nît islama u kojoj, ipak, post ima posebno naglašenu boju i posebno naglašenu težinu: - Post je moja briga i za post vas čeka moja posebna nagrada – kaze Uzvišeni Allah u hadis-i kudsiju. U čemu je ta posebnonst posta? Je li posebnost posta u povijesnoj istini na koju nas podsjeća Kur'an kad kaže da je „post bio propisan oduvijek“?

Da, u tome jeste važnost posta, ali mnogo važnije od toga je ibadet posta kao reanimacija osjećaja odgovornosti (taqva) pred Gospodarem-Stvoriteljem, osjećaja koji kod čovjeka oživljava samopoštovanje, a to je da svako od nas zna šta misli i osjeća o samome sebe, kakav osjećaj ima o svom nefsu, o svojoj duši, o svom karakteru, o svojoj ljudskosti. Jer, od toga kakav osjećaj imamo o samima sebi uveliko ovisi naše ponašanje u porodici, na poslu, na ulici, u privatnom i javnom životu. Naši odgovori na pojave u svijetu određuje naša svijest o tome ko smo to mi i šta želimo postići u životu. Stanja naših života su odrazi našeg najintimnijeg pogleda u našu dušu, u našu psihu, u našu narav, u nas same kao takve.

Stoga je naš osjećaj samopoštovanja ključ za uspjeh ili neuspjeh. Kroz namaz čuvamo se od nemorala, kroz zekat čistimo svoj imetak, ali kroz post mi se vraćamo svojoj duši i u njoj tražimo potvrdu o samopoštovanju kao dubokoj svijesti o Gospodaru-Stvoritelju zbog kojeg se odričemo jela i pića da bismo olakšali duši da se oslobodi od tjelesnih strasti, koja dušu ometaju da se vidi na duhovnom ogledalu.

Psihološke bolesti, kao što su uznemirenost i depresija, strah od života i sklonost nemoralu, alkohol i droga, nasilje u porodici i na ulici, osjećaj podbačaja u školi i na poslu, samoubojstva i nasilje – sve to se može dovestu i vezu sa pomanjkanjem samopoštovanja. Od svih sudova koje izričemo, ni jedan nije tako važan kao sud o nama samima. Pozitivno samopoštovanje je glani uvjet za ispunjeni život. Samopoštovanje ima dva značenja: osjećaj osobne sposobnosti i osjećaj osobne vrijednosti, ugleda i časti.

Zar ibadet posta nije upravo to: sposobnost za samodisciplinu, sposbnost za samokontrolu, sposbnost tvoje duše da vlada strastima tvoga tijela, sposobnost tvoga uma da se suoči sa izazovima života; i zar ibadet posta nije osjećaj osobne vrijednosti da možeš reći samome sebi pobijedio sam vrućinu, pobijedio sam žeđ, pobijedio sam glad, pobijedio sam pogled, pobijedio sam onaj sram koji bi me pratio da danas nisam postio; zar ibadet posta nije osobni ugled pred samim sobom što znaš da je Gospodar-Stvoritelj zadovoljan sa tobom; zar ibadet posta nije osobna čast, koja se ne može kupiti novcem, već samo zaraditi ličnom žrtvom na putu postizanja Allahove milosti, koju toliko trebamo kod svakog daha i uzdaha, kod svakog pokreta i smiraja, kod svakog pogleda i koraka.

Dakle, ibadet posta je ustanovljen radi taqvaluka, kao najvišeg stupnja svijesti čovjeka o strahopoštovanju pred Gospodarem-Stvoreteljem, koji na to uzvraća svoju milost koja u nama snaži samopoštovanje koje nas vodi do uspjeha na ovome i do spasa na drugome svijetu. Taj uzvišeni osjećaj blizine i posebne brige Gospodra-Stvoritelja o svakom od nas po na osob, ali i kao zajednice u vjeri, snaži kod nas osjećaj životnog smisla i otvara nam nove vidike budućnosti, unatoč okruženju koje nam nastoji nametnuti depresiju i beznađe.

Draga omladino, ne dajte se uplašiti ovozemaljskim lažima! Ne dajte se uhapsiti u okove ovozemaljske lažne sreće! Ne dajte da vas pobijedi alkohol, droga i pornografija! Budite hrabri i imajte samopoštovanje! Vjerujte u moralni život! Vjerujte u milost Allahovu! Vjerujte u sposobnost svoje duše, koja se sjeća šehadeta, koja je istinski sretna na sedždi svome Gospodaru-Stvoritelju, koja je ispunjena kad izvrši obavezu zekata, koja je uzvišena dok posti u mjesecu Ramazanu.

Izgleda da nema ovozemaljskog iskušenja koje nije pogodilo muslimane u svijetu - od nametnutih ratova, samozvanih sukoba, samoubojstava do prirodnih nepogoda. Ovih dana gledamo potresne slike velikih poplava u nama prijateljskoj zemlji Pakistanu. Ne možemo ostati ravnodušni pred velikih stradanjima i patnjama našeg bratskog pakistanskog naroda.

Stoga, objavljujem da će se idućeg petka poslije džume-namaza organizirati sergija u svim džamijama u domovini i dijaspori za pomoć Pakistanu, pa vas molim da svako prema svojim mogućnostima sudjeluje u našoj akciji pomoći pakistanskom narodu, koji je nama pomagao kad nam je bilo najteže.

Allahu Svemogući, osnaži nas u našoj namjeri da budemo Tebi u pokornosti koja kod nas oživljava osjećaj samopoštovanja koji nas vodi uspjehu na ovome i spasu na drugome svijetu! Allahu Sveznajući, pouči nas kako da savladamo strah od izazova ovozemaljskog života i da svoj život proživimo onako kako si Ti zadovoljan! Allahu Milostivi, spusti svoju milost na sve ljude dobre volje tako Ti Tvoje milosti i dobrote u ovom odabranom mubarek mjesecu posta! Amin!", kazao je reis Cerić u današnjoj prvoj ramazanskoj hutbi.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: