BiH
0

Oko 300 učenika na finalnoj smotri projekta Građanin

SRNA
Direkcija za evropsku integraciju BiH i nevladina organizacija Civitas domaćini su dvodnevne finalne smotre projekta "Građanin", koja je okupila oko 300 učenika i nastavnika osnovnih i srednjih škola iz cijele BiH.

Danas su predstavljeni radovi učenika na ovom projektu u prethodnoj godini, kroz koje su oni u svojim lokalnim zajednicama učili kako da rješavaju uočene probleme.

"Osim iznošenja rezultata rada iz prethodne godine, mislim da je ovo krasna prilika da se ovoliki broj djece iz BiH druži na jednom mjestu i uče o evropskim vrijednostima", rekla je novinarima direktorka Direkcije za evropske integracije BiH Nevenka Savić.

Ona je navela da je Direkcija za evropske integracije zadužena za promociju evropske ideje i praćenje napretka BiH prema EU, a jedna od njenih ciljnih grupa je mlada populacija. "Zbog toga je veoma važno da se ovakav projekat, koji ima petogodišnju tradiciju i daje dobre rezultate, provodi u BiH", rekla je Savić.

Program menadžerka Civitasa Ivana Kešić istakla je da kroz građansko obrazovanje djecu uče vještinama demokratskog građanstva kako bi bili aktivni u rješavanju problema.

"Naši učenici inicirali su izmjene i dopune Porodičnog zakona FBiH, tražili su usvajanje strategije za unapređenje borbe protiv narkomanije na nivou BiH, te gradili omladinske centre u svojim zajednicama", navela  je Kešić.

Ona je naglasila da se u proteklom periodu 40 000 učenika iz BiH borilo i za prava lica sa posebnim potrebama zahtijevajući njihovo uključivanje u redovno obrazovanje, uvođenje dnevnih centara, kao i otklanjanje arhitektonskih barijera.
Direktorka Kancelarije za odnose sa javnošću Američke ambasade u BiH Dženet Miler istakla je važnost uključenosti mladih ljudi u rad njihovih zajednica, kao i identifikaciji i rješavanju problema.

"Ovo je primjer izuzetnog zajedničkog napora Civitasa, sa kojima sarađujemo 15 godina, obrazovnih vlasti i institucija koji zajedno rade kako bi mladim ljudima pružili priliku da nauče vještine koje su im potrebne za aktivno građanstvo", rekla je Miler.

Kao najznačajnije rezultate navela je instutucionalizovanje predmeta "Demokratija i ljudska prava" kao poseban predmet u osnovnim i srednjim školama u BiH, te provođenje uspješnog programa mobilnih demokratskih vrtića.