BiH
114

KCUS odgovara na prozivke: Zlatni sat nije ukinut, trenutna dugovanja iznose oko 100 miliona KM

Klix.ba
UKCS (Foto: Arhiv/Klix.ba)
UKCS (Foto: Arhiv/Klix.ba)
Klinički centar Univerziteta u Sarajevu (KCUS) danas je istupio sa saopćenjem za javnost u kojem navodi nekoliko bitnih stavki za ovu najveću zdravstvenu ustanovu u Bosni i Hercegovini, a kako navode povodom navoda koji su se posljednjih nekoliko dana pojavili u pojedinim medijima.

"U KCUS-u trenutno se provodi nova sistematizacija radnih mjesta, a u cilju racionalizacije troškova. Javnost treba biti upoznata sa činjenicom da je u KCUS-u bio formiran veliki broj službi i odjeljenja, čiji šefovi su imali visoke plaće, radna snaga bila je neravnomjereno raspoređena, a obim poslova bio je sveden na minimum. S toga se radi na objedinjavanju pojedinih odjeljenja, ukidanju bespotrebnih šefovskih mjesta, te pravilnoj i racionalnoj preraspodjeli radne snage, što će u konačnici rezultirati boljom i kvalitetnijom uslugom našim pacijentima. Niko od uposlenih ljekara i medicinskog osoblja neće ostati bez radnog mjesta, na koje će biti raspoređen u skladu sa svojom stručnom spremom i Zakonom propisanim odredbama, navode u saopćenju", kaže se u saopćenju.

Sa KCUS-a smatraju da je odlazak ljekara i medicinskog osoblja njihov lični izbor, te odgovorno tvrde da nema nikakve veze sa navodnim "zastrašivanjima" ili pritiscima, kako se to navodi u pojedinim medijima.

"I ranije se dešavalo da su ljekari odlazili iz KCUS-a, da su novi zapošljavani, te je to potpuno normalna pojava u svim ustanovama. Dolazak novog menadžmenta nema nikakve veze sa njihovim izborom, te jedino za što se može "kriviti" novi menadžment jeste zahtjev da se radi odgovorno i predano, puno radno vrijeme, te da se prema pacijentima ophodi krajnje profesionalno i humano. S novim menadžmentom ukida se bahatost i samovolja, te se uvodi red, kako bismo omogućili što kvalitetnije usluge liječenja i ugodniji boravak našim pacijentima u KCS-u, a što i jeste svrha postojanja zdravstvenih ustanova. Nama je u interesu dobrobit pacijenata, te njihovo zdravlje stavljamo na prvo mjesto", navodi se u saopćenju.

Ukidanje privatne prakse je sastavni dio promjena, želimo li ići putem napretka i razvoja, te prije svega ide u korist pacijenata, smatra menadžment KCUS-a.

"O ovom pitanju se ne odlučuje u KCS-u, već u nadležnim institucijama vlasti, a mi ćemo svakako podržati Odluku o ukidanju dvojne prakse, kao i svaku Odluku naših vlasnika koja ide u korist pacijentima. Također, nećemo dozvoliti da uposleni doktori KCUS-a, u radno vrijeme rade u privatnim klinikama", kaže se u saopćenju te se dodaje:

"Klinika urgentne medicine je najfrekventnija klinika, kroz koju dnevno prođe i do 300 pacijenata. Sa premorenim ljekarima i osobljem, neservisiranom i preiskorištenom opremom, dolazi u pitanje i kvaliteta zdravstvene usluge koja je pružena. S toga, imajući u vidu činjenicu da u Općoj bolnici postoje apsoluto svi uvjeti za rad Urgentnog centra, dva dana u sedmici, pacijenti se preusmjeravaju u Opću bolnicu. Tokom ta dva dana ljekari i medicinsko osoblje Klinike za urgentnu medicinu (KUM) mogu se odmoriti, oprema se može očistiti, kako bismo tokom pet narednih dana u sedmici pružili maksimalno kvalitetne usluge svim pacijentima, jer oni to zaslužuju. Dakle, ova odluka nije donesena iz samovolje ili loše namjere, već isključivo i prvenstveno u korist naših pacijenata, u što će se sigurno i sami uvjeriti".

Procedura "Zlatni sat" nije ukinuta, te se redovno provodi u UKCS-u, tvrde iz ove ustanove.

"Istina, bilo je određenih smetnji u pogledu nedostatka kadrova, ali smo pravilnom preraspodjelom i organizacijom posla uspješno prevazišli smetnje. Dugovanja KCUS-a trenutno iznose oko 100 miliona KM. Dugovanja su godinama gomilana, te nam trenutna situacija izuzetno težava rad. Međutim, pravilnom organizacijom rada i sprovođenjem gore navedenih mjera, kao i saradnjom sa našim dobavljačima, nastojati ćemo smanjiti dugovanja. Nerealno je očekivati da novi menadžment riješi sve probleme u okviru četiri mjeseca, koje raniji menadžmenti nisu uspjeli riješiti za 10 godina rukovođenja, ali ono što možemo obećati svim korisnicima naših usluga jeste da ćemo raditi predano i odgovorno, da ćemo stati u kraj malverzacijama i bahatosti, te da ćemo učiniti maksimalne napore u obezbijeđivanju što kvalitetnijih zdravstvenih usluga svim našim pacijentima, zaključuju iz ove zdravstvene ustanove", stoji u saopćenju KCUS-a.