{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


'Kategorički demantujem neistine na moj račun'

F
23.7.2009. u 08:10
0
15
'Kategorički demantujem neistine na moj račun'
0
'Kategorički demantujem neistine na moj račun'
Tarik Sadović (Foto: A. Panjeta)
Reagirajući na obrazloženje razloga za njegovu smjenu, ministar sigurnosti BiH i zamjenik predsjedavajućeg Vijeća ministara BiH Tarik Sadović, obratio se sinoć Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH.
Njegovo obraćanje donosimo u cjelosti.

"Zahvaljujem se što ste mi pružili priliku da iznesem svoje mišljenje o inicijativi za moju smjenu i kategorički demantujam sve neistine u njoj izrečene na moj račun.

Razloge koje je inicijator iznio navoditi ću redom i naravno, davati odgovore.

1. Opstrukcije i kršenja, a kasnije i donošenje Zakona o kretanju i boravku stranaca i azilu u skladu sa standardima Schengen-a.

Nema ni jednog primjera opstrukcije, a posebno nema za kršenje zakona, jer to podliježe sankcijama. Bezbroj puta je ponovljena laž da ministar neće da potpisuje rješenje o protjerivanju mudžahedina. Rješenje o protjerivanju stranaca donosi Služba za poslove sa strancima (Član 87. Zakona), a ako stranac neće da napusti zemlju dobrovoljno, Služba preduzima mjere prisilnog udaljenja stranca po članu 93. Zakona.

U 2007. godini je doneseno 822 rješenja o protjerivanju stranaca, u 2008.godini 787 rješenja, a u prvih šest mjeseci 2009. godine 216 rješenja.

Ministarstvo sigurnosti je uputilo u proceduru (pribavljanje mišljenja) novi Zakon o kretanju i boravku stranaca i azilu u julu 2007. godine (pet mjeseci nakon stupanja ministra na dužnost), a Vijeće ministara je usvojilo Zakon 20.9.2007. godine, a Parlament BiH u aprilu 2008.

Na osnovu Zakona doneseno je 10 pravilnika i odluka, i Strategija i Akcioni plan u oblasti migracija i azila. Pravni okvir je završen.

Želim opet da ponovim stav da svi moraju biti jednaki pred zakonom. Ne smije se mimo zakona progoniti neko samo zato što nosi dužu bradu i kraće pantalone.

Osnova mog ministarskog djelovanja uvijek je bilo poštivanje zakona, bez predrasuda i diskriminacije bilo koga.

2. Funkcionisanje Ministarstva uglavnom po etničkom, a ne formalnim i zapovjednim linijama.

Neki delegati Doma naroda su me optuživali da čak održavam jednonacionalne kolegije. Kolegij Ministarstva sačinjavaju: ministar, zamjenik, sekretar, direktori SIPA-e, GPBiH, Službe za poslove sa strancima i Interpol-a, a odnedavno i tri direktora novoformiranih agencija i šef kabineta. To je multietnički kolegij koji se održava, u pravilu dva puta mjesečno. Oformio sam posebnu "međusektorsku koordinaciju“ u kojoj su sekretar ministarstva, svi pomoćnici ministra i glavni inspektor, koja se održava jedanput sedmično i redovno obavještava ministra i zamjenika o zaključcima. Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji je propisano da sekretar vrši koordinaciju rada sektora i upravlja korištenjem potencijala sa ciljem osiguranja zakonitosti i efikasnosti. Sastavi delegacija koje sam predvodio u zemlji i inostranstvu uvijek su bili multietnički, a svi pregovarački timovi za međunarodne i druge sporazume takođe. Moj odnos prema službenicima zavisi od njihove predanosti i odgovornosti prema poslu, a ne od njihove etničke ili vjerske pripadnosti.

3. Predlaganje Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji ministarstva kojim se bespotrebno replicira rad SIPA-e, GPBiH i Službe za poslove sa strancima.

Ministar ne predlaže, nego donosi pravilnik koji stupa na snagu kada ga potvrdi Vijeće ministara BiH. Tvrdnja da sam pokušao replicirati nadležnosti policijskih agencija, koje se bave otkrivanjem, sprečavanjem i istragama krivičnih dijela, čiji rad je propisan odgovarajućim zakonima, u pravilnik ministarstva, su obične budalaštine. Sve i da sam to htio ne bih to mogao uraditi. Pravilnik je podzakonski akt koji se donosi na osnovu važećih zakona, a prije razmatranja u Vijeću ministara treba pribaviti pozitivna mišljenja Ministarstva pravde i Ureda za zakonodavstvo. Novi pravilnik je donesen, a pogledali su ga i u OHR-u. Urađen je i Strateški plan ministarstva, uz pomoć britanske vlade i domaćih stručnjaka, jer su to kompatibilne stvari.

4. Potcjenjivanje uloge Vijeća ministara
Naše Vijeće ministara nema nadležnosti i ovlaštenja kao vlade mnogih razvijenih država, ali sigurno vrši vladine funkcije. Pitanje za autora inicijative je: Kako se može potcjenjivati organ, a da se istovremeno ne potcijeni zamjenik predsjedavajućeg u tom organu? Ja sebe nikada nisam potcjenjivao! Prisustvovao sam na 97 sjednica Vijeća ministara, od održanih 104 (izostao manje od 7 %, uvijek službeno), a predsjedavao sam na 66 sjednica Odbora za unutrašnju politiku. U radu Vijeća ministara uvijek sam imao proaktivnu ulogu.

5. Osporavanje mandata EUPM-a u odnosu na Ministarstvo sigurnosti
Opet nema konkretnog dokaza, samo uopćena i netačna optužba. Mandat EUPM-a je definiran aktima Vijeća EU. Šef EUPM-a Steffan Feller se prije odlaska u Brisel konsultovao sa mnom u pogledu plana rada i preciziranja ciljeva EUPM-a u njegovom mandatu i to:
1. O podršci borbi protiv organiziranog kriminala i drugih oblika teškog kriminala
2. O reformi policije
3. O policijskoj odgovornosti
Sve sam podržao. Ko ne vjeruje, neka pita Feller-a. Zaista nisam odobravao neke postupke prethodnog šefa EUPM-a Vinzenza Coppole npr. kada je potpuno promijenio mišljenje za samo nekoliko dana, o reformi policije, a nudio mi je svašta da i ja promijenim svoje mišljenje, ili kada je bez znanja ministra doveo u ministarstvo 20-tak stranih novinara, poslije čijeg boravka je u stranim medijima Sarajevo opisivano kao Divlji zapad.
Sa šefovima EUPM-a sastao sam se 15-tak puta u mom kabinetu, a govorio sam i sa njihovim šefovima iz Brisela. Izgleda da su zamjerili što sam se kritički osvrnuo na neke aspekte djelovanja EUPM-a.
Sastao sam se više puta sa visokim predstavnicima: Švarc - Šilingom, Lajčakom i Inckom u okviru koordinacijskih sastanaka za približavanje BiH prema EU. Učestvovao sam na sastancima Vijeća za implementaciju mira (PIC) sve dok nisam kazao da su naši građani mnogo zabrinutiji za vlastitu budućnost od njih, te da treba konkretno djelovati, a ne djelovati zabrinuto. Od tada me ne zovu na PIC.
Ambasadori mi redovno dolaze na konsultacije i uvijek sam prema njima iskazivao pristojnost i uljudnost. Oni koji su očekivali da klimam glavom na ono sa čime se ne slažem, pogriješili su u procjeni. Imao sam s njima barem 60 sastanaka u mom kabinetu. Na prste ruke se mogu izbrojati ministri unutrašnjih poslova u Evropi sa kojima nisam imao bilateralni susret. To je ipak, veći nivo od ambasadora. Sastao sam se sa direktorima: Interpola, EUROPL-a, SECI-ja, FRONTEX-a, DCAF-a itd.
Do sada sam potpisao 18 raznih međunarodnih sporazuma, 12 protokola, uključujući sporazume o readmisiji i viznim olakšicama BiH sa EU i sporazum o razmjeni informacija BiH sa NATO-om. Uradili smo još 24 sporazuma i čekamo odgovore druge strane. Nije tačno da je došlo gotovo do prekida komunikacije sa Delegacijom EC, kako tvrdi inicijator smjene. Sastajem se sa Šefom delegacije Kourkulasom, a sa Šefom Direkcije EC za jugoistočnu Evropu Pier Mirelom više puta, u Briselu i Sarajevu. Mirel mi je nedavno odao priznanje za obavljeni posao u vezi Mape puta za liberalizaciju viznog režima.

6. Nije tačno da se ministar Sadović spominje u izvještaju State Departmenta o terorizmu za 2008-u. Ko ne vjeruje, neka pročita izvještaj koji je dostupan na internetu.
Uvijek sam nastojao da objektiviziram prijetnje od terorizma, da ih ne potcjenjujem, ali i ne precjenjujem! Broj krivičnih dijela sa obilježjima terorizma u posljednje 2,5 godine u BiH je sigurno manji nego u EU. Zašto je problem kad ja to kažem, a nije problem kada kažu objektivni međunarodni poznavaoci situacije, recimo komandant EUFOR-a?
Obavještavam vas da SIPA sada raspolaže potrebnim ljudskim i materijalno-tehničkim kapacitetima da u potpunosti i samostalno preduzme sve zakonom propisane mjere i radnje na spriječavanju, otkrivanju i istraživanju krivičnih dijela terorizma, što ranije nije bio slučaj.

7. Što se tiče navoda o prekidu donacija ministarstvu, oni nisu tačni i ne postoji niti jedan pisani akt kao dokaz.
Imam preglede donacija ministarstvu u vrijeme moga mandata i cifra je impresivna. Donirana novčana sredstva IT oprema i sistemi, te druga stalna sredstva iznose skoro 42 miliona KM za ministarstvo i njegove agencije, a od toga ministarstvu 29 miliona.

8. Namjera inicijatora smjene da bagateliše rad i rezultate ministarstva je više nego očita.
U okviru ispunjenja programskih zadataka iz Programa rada Vijeća ministara, Ministarstvo sigurnosti prednjači. To je lako provjerljivo i dostupno. Izvještaj o radu ministarstva zapravo, inicijator nije razmatrao. Žalosno, ali istinito. Samo letimično poređenje će svakom objektivnom promatraču pokazati da su SIPA, GPBiH i Služba za poslove sa strancima značajno poboljšale rad i rezultate u borbi protiv kriminala u odnosu na period od prije 2,5 godine. Budžeti ministarstava i njegovih agencija povećani su zbirno sa 113,5 miliona KM /2007 na 160,7 miliona KM / 2009, znači 47 miliona KM ili u prosjeku 42 %.
U ministarstvo i agencije primljeno je oko 900 mladih i školovanih službenika, zaposlenika i policajaca iz sva tri naroda i ostalih. Granična policija dobila je zgradu vrijednu 7,5 miliona, SIPA gradi zgradu koja će koštati preko 20 miliona KM, izgrađen je imigracioni centar, a završava se i druga faza imigracionog centra, gradimo azilantski centar, izgradili smo Mrežni operativni centar, Operativno-komunikacijski centar 112, službenici su uselili u novu zgradu Vijeća ministara BiH.

9. Ministarstvo sigurnosti i agencije imaju najveći broj obaveza iz Mape puta, 132 od 174 obaveze. Postotak ispunjenja je preko 90 %.
Ključni uvjet, to treba ponoviti, je izdavanje biometrijskih pasoša. BiH provodi sporazum o readmisiji sa EU, prijetnje od ilegalnih migracija nisu pretjerano izražene kao ni prijetnje od organiziranog kriminala. Mi još ne graničimo sa EU.
Ja naravno ne potcjenjujem sigurnosne prijetnje, nego ih objektiviziram. U našem pravosudno-policijskom sistemu, sa ogromnim brojem tužilaštava, sudova i agencija za provođenje zakona, neusaglašenom i fragmentiranom pravnom okviru, sa isprepletenim nadležnostima i nedovoljno izgrađenim kapacitetima, riječi komunikacija, koordinacija i kooperacija čine formulu za Sizifov posao. Ko nije radio po ovoj formuli džaba mu je pričati, rekao je u svom obraćanju zamjenik predsjedavajućeg VMBiH i Ministar sigurnosti BiH Tarik Sadović.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: