Facebook sukob
20

Festival mladih u Međugorju posvađao fra Knezovića i biskupa Perića

G. Š.
Fra Mario Knezović i biskup Ratko Perić
Fra Mario Knezović i biskup Ratko Perić
Međunarodni festival mladih u Međugorju "Mladifest" koji je nakon šest dana programa danas službeno zatvoren postao je predmetom prepucavanja mostarskog biskupa Ratka Perića i fra Marija Kezovića, župnika u Kočerinu.
Knezović je na svome Facebooku napisao kako je Mladifest u Međugorju ove godine dolaskom biskupa koji su predvodili misna slavlja konačno izašao iz "ilegale" navodeći kako ga je u toj "ilegali" držao Ordinarijat u Mostaru.

"Na scenu su stupili većinom skeptici i oni koji su sve promatrali iz daleka ili gradili karijeru u episkopatu. Tako to valjda mora biti. Neka bude. Ne treba od toga zazirati. Međugorje je vrijedno žrtve i tog puta. Nadam se da će biskupi osim svečanog oltara svoje mjesto naći na Brdu ukazanja i Križevcu“, napisao je između ostalog Knezović na Facebooku.

Naveo je kako se s ponosom sjeća fratara koji su kao znak osporavan dugo razdoblje djelovali u Međugorju.

"Mnoge su šibali protivni vjetrovi i udarali valovi. Oni su se izborili za ovo. Bez njih danas ništa ne bi bilo ovako. To nikad ne zaboravimo. Parade i sporedni likovi su prolazni, a ti fratri ostaju svjedoci i žrtvoslov. Suza mi hoće na oko kad se prisjetim što su ili što smo sve morali proći i kolike knedle u grlu nositi. Hercegovačka franjevačka provincija je doživjela rehabilitaciju, a poneki umrli i živi fratri još na nju čekaju", istaknuo je Knezović.

Apostolski upravitelj Mostarsko-duvanjske i Trebinjsko-mrkanske biskupije Ratko Perić koji je na odlasku u penziju na to je oštro i kritički odgovorio Knezoviću navodeći kako mu se ne bi ovako oglasio kao biskup župniku da nije s gestom trijumfalizma, u komentaru na "Mladifest" u Međugorju apostrofirao mostarski Ordinarijat.

Istaknuo je kako je korisno radi veće jasnoće i dobra mjesne Crkve ponoviti neke očite činjenice i nepobitne istine.

"Biskupi u Mostaru smatrali su da je ono što je ovaj Biskupski ordinarijat objavio prije dvije godine, 31. jula 2018., u temeljima Mladifesta, tj. počiva na nevjerodostojnim ukazanjima i na 'zabludi o Gospinu rođendanu'. Međugorska 'pojava' godine 1982. i 1983. za uprave biskupa Pavla Žanića za blagdan Male Gospe, 8. septembra, prima od 'vidjelaca' rođendanske 'čestitke' i nosi svečanu rođendansku 'haljinu'! A već 1984. rođendansku 'čestitku' prima, ne 8. septembra, nego 5. avgusta, bitno mijenjajući liturgijski blagdan Rođenja Blažene Djevice Marije, što je, nakon toga, navodna Gospa više puta potvrdila. Potaknut tom nevjerodostojnom promjenom, fra Slavko Barbarić, koji je, unatoč kanonskim opomenama, ilegalno boravio i djelovao u Međugorju do smrti (2000.), počeo je 1989. pripremati spomen na Gospin 2000. 'rođendan', 5. avgusta, odakle je nastao Mladifest. U tom smislu korisno je navesti susret mladih iz 1991. godine. Na svršetku 'festivala' pod nadnevkom 6. avgusta upisao je isti fra Slavko u Kroniku međugorskih ukazanja: - “U 14 sati su se organizatori sastali sa fr. Tomislavom Vlašić i Slavkom. Odlučili smo uzeti istu sedmicu. Predložene su različite teme. Koncem godine smo odlučili objaviti točan program. Osjećamo potrebu da nastavimo s ovim susretima, jer su važni. Ponudit će se seminari prije festivala za organizatore”, navodi biskup Perić.

On tvrdi da su to međugorske pisane činjenice, "pa kako ih god tko interpretirao, ignorirao, eliminirao ili negirao".

Knezoviću je poručio da je neprimjerena usporedio fratre, "žrtve" Međugorja, sa žrtvama za slobodnu, navodeći kako mu je potrebno staviti pred oči franjevačke "znakove osporavane".

"Jedan, koji se predstavljao 'duhovnim vođom vidjelaca', optužen je i potom otpušten iz Reda i sveden na laički stalež, zbog 'širenja dvojbenih učenja, manipulacije savjestima, sumnjiva misticizma, neposluha zakonito izdanim naredbama i okrivljivanja contra sextum'. Drugi je znak osporavan, kojega je 'Gospa međugorska' za života proglasila 'svetim, optužen i sankcioniran zbog neposluha zakonito izdanim odredbama i zbog drugih zastranjenja.Treći je „znak osporavan“, nakon više „poruka“ „međugorske pojave“ da ustraje u neposluhu poglavarima i da ne odlazi s pastoralnoga mjesta, uzeo jednu redovnicu, napustio Red i zvanje i otišao u svijet. Četvrti je „znak osporavan“ ustrajao u Međugorju mimo svih opomena da se premjesti kamo su ga njegovi poglavari odredili“, navodi biskup Perić.

Ističe kako bi bilo korisno "žrtve“ vlastitih slabosti odvojiti od „žrtava“ za istinu i pravdu

"Za ljudske nam se slabosti iskreno kajati, a ne ih martizirati i kanonizirati! A vjerodostojnu Gospu razlikovati od one nevjerodostojne", istaknuo je.

"Parade i sporedni likovi bili bi valjda ovi što danas u okviru 'Mladifesta' slave sv. Misu, a gore navedeni fratri bili bi kao znak osporavan i 'svjedoci i žrtvoslov'. Valjalo bi i tu pastoralni vid, koji ističe papa Franjo, bitno razlučiti od proglašenja 'ukazanja' vjerodostojnima, što nije učinio ni sveti Ivan Pavao II., ni veliki Benedikt XVI., ni slavnovladajući papa Franjo“, zaključio je biskup Perić.