{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Bećiragić: Gledateljima u BiH se manipulira i to se mora promijeniti

S
31.10.2011. u 17:00
0
0
Bećiragić: Gledateljima u BiH se manipulira i to se mora promijeniti
0
Bećiragić: Gledateljima u BiH se manipulira i to se mora promijeniti
Sanjin Bećiragić
TV1 Mreža ponudila je svojim gledateljima zanimljiv program. O uspjesima, ali i problema sa kojima se suočava ova televizija razgovarali smo sa Sanjinom Bećiragićem, direktorom programa TV 1 Mreže.
TV1 Mreža ponudila je vrlo atraktivan program u tzv. jesenjoj programskoj shemi. Kakve su reakcije gledalaca?

Izuzetno pozitivne. Mislim da ne postoji televizija koja je imala tako snažno ulaganje u program i rast kao što je imala TV1 Mreža u posljednjih nekoliko mjeseci. Uspjeli smo jedini u BiH kupiti praktično sve najbolje sadržaje koje emitiraju vodeće televizije u regiji poput NOVE TV, RTL-a iz Hrvatske te Prve iz Srbije. Naravno, gledatelji su to prepoznali i rezultati nisu izostali.

Da li vam te rezultate potvrđuje Mareco, agencija koja mjeri gledanost programa?

Naravno, Mareco nam potvrđuje taj porast gledanosti. Ukupan rast TV1 Mreže u prime time terminu u odnosu na ljetnu shemu je 129 posto, a gledanost su podigli upravo najnoviji sadržaji uvršteni u programsku shemu, ekskluzivna španska Primera liga, koja ima tradiciju gledanja u BiH, te vrhunske serije Otok, Kako vrijeme prolazi, Predaj se srce i kriminalistička serijska izdanja CSI i CSI NY. To je i očekivano, jer to je program za koji su licence kupile najače tv kuće. Ali, mi se ne rukovodimo samo podacima iz Mareca. Naprimjer, prema podacima nekoliko drugih agencija poput PULS-a i Rejtinga, koje također rade na istraživanju tv gledanosti, TV1 Mreža stoji neuporedivo bolje. Tako smo sigurni da je naša pozicija na bh. medijskom prostoru još bolja.

Da li to znači da ne vjerujete istraživanjima Mareca?

Mi smo uložili u program i imamo zavidan rast TV1 Mreže i prema Marecu. Ali, velika ulaganja, trud, angažman i uspjeh poput našeg postignutog za svega jednu godinu koliko postojimo, zahtijevaju i sveobuhvatne analize. Ne želimo se prepustiti samo zaključcima jedne agencije koja već godinama drži monopol u BiH. Budimo objektivni, postoje velike sumnje u način i sistem rada Mareca. Pouzdano vam tvrdim da u to sumnjaju vodeće televizije na tržištu, neke agencije i neki oglašivači, samo nisu svi spremni govoriti, jer su velike pare u igri. Mi jesmo. Iako nam i Mareco priznaje porast gledanosti, ne možemo to sve ignorirati i kao medij željan zdrave konkurencije zalažemo se da se i u sistemu istraživanja gledanosti stvore uslovi za objektivnu konkurencuju, kako bismo radili svoj posao što bolje.

Šta to podrazumjeva?

To prije svega podrazumjeva reviziju Mareca. Da li je uredu da i dalje mjerimo gledanost sa 500 piplmetara, koji su vjerovatno i tehnički neispravni, jer je to zastarjela roba rashodovana iz Bugarske?! Da li je uredu da, dok se cijeli svijet bavi mjerenjem programa iz minute u minutu, Mareco izvještaje šalje sa dan-dva zakašnjenja?! Iskreno, a to će vam svi priznati, ne možete pravovremeno intervenirati u programu niti se tržišno ponašati. Susjedne zemlje su uradile reviziju sistema i sarađuju sa Nielsenom, u svijetu vodećom agencijom za istraživanja, dok se kod nas upire svim silama da se održi status quo, da Nielsen ne dođe u BiH. Zašto? I povrh svega, Mareco ne pristaje na nezavisnu reviziju!? To je jednostavno neodrživa pozicija.

Ko je onda nadležan da se stvari promijene?

Svi mi iz medijske industrije, televizije i marketinške agencije, moramo se pobrinuti za objektivno istraživanje tv gledanosti, a to nije moguće uraditi bez revizije sistema istraživanja. Postoje neke naslijeđene sheme, neki zakulisni dogovori i nagodbe, prema kojima neke televizije imaju unaprijed osiguranu visoku gledanost, čak i kada ponude trećerazredne programske sadržaje. To u konačnici vrijeđa gledatelje kojima se manipulira i koje se tako tjera da umjesto domaćeg gledaju program susjednih tv kuća. Doslovno, tjeraju ih tv kuće koje prodaju loš program pod prefiskom najgledanijeg, a sve je to potpomognuto neadekvatnim istraživanjima i neodgovrnošću marketinških agencija da za svoje klijente ipak zatraže najbolje. Tako je u konačnici cijelo tržište BiH ugroženo.

Zato nadležne insititucije ove države moraju hitno završiti posao koji su najavili, a sve televizije i agencije prihvatile, da neko u ovoj zemlji provjeri način rada i mjerenje gledanosti programa, a nadasve tehničku osposobljenost Mareca. To je prvi korak ka nužno potrebnoj objektivnosti od koje jedino možemo i trebamo zavisiti.

Vi ćete biti ustrajni u borbi?

Da. Mi ćemo učiniti sve što je u našoj moći da se objektivno vrednuju televizijski sadržaji. Niko se ne treba bojati poštenog mjerenja nego ''štimanja'' u mjerenjima. Želimo biti profesionalci koji će se rukovoditi željama i stvarnim potrebama i navikama publike. I na osnovu toga kreirati najbolje sadržaje.

Kakvi su planovi TV1 Mreže u narednom periodu?

Jesenja shema donijet će još novih sadržaja koji će kvalitetom parirati postojećim. Pripremamo i nove projekte domaće produkcije. A već naredne godine planiramo osigurati i nogometne duele najjačih timova Lige prvaka. I naravno, posebno ćemo voditi računa o zahtjevima i ukusima naših cijenjenih gledateljica.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: