Posljedica prvog pokušaja
22

Starship ne može poletjeti prije nego SpaceX obavi 63 "korektivne akcije"

D. B.
Iako je prvi čovjek kompanije SpaceX, Elon Musk, rekao da je sve spremno za novi test rakete Starship, za to je potrebna dozvola Federalne administracije za avijaciju, koja neće biti izdata dok se ne obave 63 "korektivne akcije".

FAA je saopćio da je završio istragu o prvom lansiranju Starshipa obavljenom u aprilu, no SpaceX ipak ne može nastaviti s testiranjima Starshipa. Musk je se nakon tog lansiranja našalio s novinarima rekavši da su strukturne margine bolje od očekivanih, međutim, u izvještaju Američke službe za ribu i divlje životinje se navodi da je neuspješno lansiranje Starshipa rezultiralo širokim poljem krhotina oko lansirne rampe, ostaci uništenog betona su se proširili u radijusu većem od 10 kilometara, a došlo je i do požara.

Stoga je SpaceX-u naloženo da obavi 63 "korektivne akcije" prije nego dobije dozvolu za novi let. One uključuju redizajn hardvera rakete kako bi se spriječila curenja i požara, redizajn lansirne rampe u svrhu povećanja robusnosti, dodatne preglede procesa dizajniranja, dodane analize i testiranje ključnih sigurnosnih sistema i komponenata uključujući autonomni sistem za sigurnost letenja, kao i dodatnu promjenu praksi kontrole.

SpaceX sada ne samo da mora ispuniti sve zahtjeve s liste, nego mora aplicirati i dobiti izmijenjenu dozvolu koja se odnosi na sve sigurnosne, ekološke i druge zahtjeve prije novog lansiranja Starshipa.

SpaceX se potom oglasio i nave do je mnogo naučeno zahvaljujući prvom lansiranju te da su već napravljena brojna poboljšanja rakete i infrastrukture na tlu. Kompanija je priznala da je autonomni sistem za sigurnost letenja, koji je dizajniran da se aktivira u slučajevima kada raketa skrene s putanje i izazove samouništenje, neočekivano djelovao kasnije. Detalji o tom problemu nisu objavljeni, ali je ipak riješen.

SpaceX implementira i poboljšanja performansi sistema koji nisu povezani s problemima prvog leta, a izdvaja se novi sistem odvajanja prve i druge faze, novi elektronski sistem za kontrolu vektora potiska te značajne nadogradnje orbitalnog nosača i lansirne rampe.