Ima poseban zadatak
71

Radia WindRunner postaje najveći avion na svijetu

D. B.
Kompanija Radia razvija namjenski avion WindRunner, koji će preuzeti titulu najvećeg na svijetu.

Ideja "veće je bolje" danas se itekako odnosi na vjetroturbine, no njihove ogromne lopatice, posebno one koje se koriste za morske vjetroturbine, ne mogu se lako transportovati kopnom, što ograničava njihovu upotrebu. Međutim, kompanija iz Colorada vjeruje da ima rješenje, a to je kolosalni namjenski avion dizajniran za transport najvećih turbinskih lopatica.

U eri u kojoj obnovljiva energija nije samo izbor nego i potreba, potraga za efikasnijim i većim vjetroturbinama raste. Sa svojim kolosalnim turbinama čije su lopatice duge kao nogometno igralište, morske vjetrofarme su pravi primjer. Ipak, ovi divovi obnovljive energije vezani su za more, zbog čega je njihov ogromni potencijal neiskorišten na kopnu, a razlog je nepraktičnost transporta tako velikih struktura konvencionalnim načinima prijevoza.

Tu na scenu stupa kompanija Radia, koja je predstavila planove za proizvodnju najvećeg aviona na svijetu pod nazivom WindRunner. Ovaj ogromni avion obećava da će unijeti revoluciju u sektor obnovljive energije tako što će pojednostaviti transport kolosalnih lopatica vjetroturbina.

WindRunnerove ogromne dimenzije nadmašuju čak i najpoznatije komercijalne avione. S dužinom od 108, 5, visinom 24 i rasponom krila od 79,5 metara, ovaj ogromni avion nadmašuje i Boeing 747-8. Od Boeingovog modela je duži za 32,3 metra. Nosivost aviona će iznositi do 80 tona, odnosno 12 puta više u odnosu na nosivost Boeinga 747.

"Današnje najveće vjetroturbine i još veće koje dolaze u budućnosti ne mogu se transportovati do glavnih vjetroelektrana na kopnu preko kopnene infrastrukture", navodi Radia na svojoj internet stranici. Upravo ova logistička prepreka poslužila je kao primarna inspiracija za projekt WindRunner.

Osnivač kompanije Radia Mark Lundstrom je raketni naučnik školovan na MIT-u, a proveo je posljednjih sedam godina radeći s timom inženjera na poboljšanju dizajna WindRunnera. Među ključnim prioritetima je bilo osiguravanje strukturalnog integriteta kolosalne letjelice tokom polijetanja i slijetanja.

Osim rješavanja postojećih ograničenja transporta, veliki kapacitet WindRunnera otvara put za razvoj još većih kopnenih turbina. One bi mogle biti dizajnirane tako da maksimalno iskoriste potencijal snage vjetra.

Stručnjaci procjenjuju da bi ove velike turbine mogle povećati konzistentnost proizvodnje električne energije za 20 posto te smanjiti troškove energije do 35 posto, što je blagodat za industriju koja postaje sve značajnija. Godine 2022. je energija vjetra činila 10 posto proizvodnje električne energije u SAD-u.

Iz Radije tvrde da bi WindRunner mogao poletjeti u roku od četiri godine, a njegov primarni cilj je da ubrza rast energije vjetra. Ipak, ogromni kapacitet aviona bi se mogao koristiti i u drugim sektorima, uključujući transport teške vojne opreme.

WindRunner projekt se razvija u vrijeme finansijskih problema za industriju vjetroelektrana na moru. Kopnene instalacije opremljene masivnim lopaticama turbina mogle bi doživjeti ogromnu transformaciju.

Tehnologija WindRunnera bi mogla omogućiti da dosegnu više od 90 metara u odnosu na trenutni prosjek, a rezultat bi bio stvaranje dvostruko više energije pomoću trenutnih instalacija, tako da bi energija vjetra bila konkurentna u područjima koja trenutno nisu održiva.