Problem s boosterima

Japanci nisu uspjeli lansirati svoju H3 raketu

D. B.
Japanska raketa H3 nije poletjela s lansirne rampe jer se dva sekundarna boostera nisu aktivirala, javlja CNN.
Lansiranje je bilo u prijenosu uživo, a kada je odbrojavanje stiglo do nule, raketa H3 je trebala biti lansirana s rampe u svemirskoj luci Tanagashima zajedno sa svojim teretom. Raketa je nosila ALOS-3 opservacijski satelit, koji je također opremljen infracrvenim senzorom za otkrivanje sjevernokorejskih balističkih projektila.

Japanska svemirska agencija JAXA je saopćila da istražuje uzrok neuspjeha.

Japan je razvio raketu H3 kako bi unaprijedio svoju neovisnost u pristupu svemiru, kao i šanse za povećanje udjela na globalnom tržištu lansiranja.

Dizajnirana je da nosi vladine i komercijalne satelite u orbitu, kao i teret do Međunarodne svemirske stanice.

U saradnji sa SAD-om u svemiru, naredne varijante rakete će nositi teret i do lunarne svemirske stanice Gateway koju američka svemirska agencija NASA planira izgraditi u sklopu svog programa povratka ljudi na Mjesec.

SAD su obećale Japanu jedno mjesto na njihovim lunarnim misijama.

Mitsubishi Heavy Industries 7011.T je proizvođač i operater H3 rakete, koji se nada da će ona povećati njegove ambicije u svemiru u vrijeme kada SpaceX obavlja komercijalna lansiranja koristeći svoju višekratnu raketu Falcon 9.

U septembarskom izvještaju Centra za strateške i međunarodne studije je navedeno da kilogram tereta lansiranog u nisku orbitu pomoću rakete Falcon 9 košta 2.600 dolara. U slučaju prethodnika rakete H3, koji se zove H-II, ta cijena je iznosila 10.500 dolara.

"S raketom H3 želimo prepoloviti troškove po lansiranju", poručili su iz kompanije.

Da je uspjelo, lansiranje H3 rakete bi preduhitrilo Evropsku svemirsku agenciju koja planira ove godine lansirati novu i jeftiniju raketu Ariane.