Online gigant
30

Facebook proslavlja 20. godišnjicu: Bilježi rast korisnika uprkos tvrdnji da je samo za bumere

L. S.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Platforma Facebook osnovana je prije 20 godina prvobitno kao mjesto za umrežavanje mladih ljudi, no od tada postaje veliki gigant koji, uprkos percepciji da je za bumere i roditelje, nastavlja rasti.

Platforma je pokrenuta kao thefacebook.com, koju je osnovao Mark Zuckerberg, koji je i dalje na čelu kompanije, sa trojicom prijatelja 4. februara 2004. godine, kada je prvobitno bila ograničena na studente Harvard Collegea.

Potom je Facebook postao dostupan studentima na drugim američkim univerzitetima prije nego što je svima otvoren 2006. godine.

Broj korisnika bilježi stalan raste

Facebook je postao mjesto za povezivanje sa bilo kim, bilo gdje, a do 2023. godine je prijavljeno da ga koristi više od tri milijarde ljudi mjesečno, što predstavlja rast od tri posto u odnosu na prethodnu godinu.

Danas je više od polovine korisnika Facebooka u dobi od 18 do 34 godine, prema podacima kompanije DataReportal za online uvide. No, koliko su takvi korisnici angažirani na društvenoj mreži i dalje je teško procijeniti.

"Nikada neću zaboraviti dan kada sam otrčala u Mac laboratoriju u srednjoj školi i prijavila se na Facebook. Istovremeno ste osjećali da ste dio ove male, ekskluzivne zajednice u kojoj vaši roditelji, bake i djedovi i nastavnici nisu bili, ali i dio nečeg mnogo većeg", rekla je za AFP analitičarka Insider Intelligence-a Jasmine Enberg.

Prisjeća se da je tada Facebook bio revolucionaran.

"Teško je precijeniti utjecaj koji je Facebook imao na oblikovanje svega, od pop kulture preko politike do načina na koji se ponašamo na mreži", konstatirala je analitičarka.

Jačanje kupovinom Instagrama i WhatsAppa

Facebook je posebice stekao reputaciju kupovinom aplikacija Instagram i WhatsApp.

Analitičrka Enberg nazvala je kupovinu Instagrama 2012. godine kao dio zaokreta prema životnom stilu pametnih telefona jednom od najboljih poslovnih odluka koje je donio Facebook.

Ovaj potez je eliminisao rivala, obezbijedio novi forum za oglase i privukao mlađe korisnike interneta koji gube interesovanje za Facebook.

"Iznad svega, to kompaniji daje aplikaciju koja može da se suprotstavi Snapchatu i TikToku", koji su ultra popularni među tinejdžerima, istaknula je Enberg.

Nisu ga uništile ni kritike ni optužbe

Godine 2021. godine platforma se našla na udaru kritika zbog optužbi da rukovodioci stavljaju profit iznad sigurnosti i dobrobiti korisnika. No, uprkos svemu, Facebook je nastavio da raste.

Ekspanzija tehnološkog titana omogućila mu je da ulaže u inovacije uključujući umjetnu inteligenciju i virtuelnu stvarnost.

Facebook je promijenio ime svoje matične kompanije u "Meta" krajem 2021. godine, rekavši da je to zbog Zuckerbergove vizije impresivnih, virtuelnih svjetova koji se nazivaju "metaverzum" kao sljedeća velika računarska platforma.