{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Facebook: Novo lice nadzora

S
17.1.2008. u 08:07
0
1
Facebook: Novo lice nadzora
0
Facebook: Novo lice nadzora
Rastuća dominacija Facebook-a odražava sliku društva koje se sve više miri sa narušavanjem privatnosti.
Kada je jedan on najvećih nadzornih sistema u Americi pokrenut u Palo Altu prije godinu dana, prouzrokovao je nacionalni metež. Novi sistem pratio je približno oko 9 miliona Amerikanaca, čineći dostupnim njihove fotografije i osobne informacije putem Interneta.

700,000 mladih ljudi vičnih Internetu organizirali su online proteste u samo nekoliko dana. New York Times je ovo nazvao “Prvom zvaničnom revolucijom Y generacije” dok su drugi mediji pohvalili mlade ljude radi uzdizanja aktivizma vezanog za privatnost do masovnih razmjera.

“Revolucija” generacije Y nije uspjela dijelom i zbog toga što su mladi ljudi dobili ono za što su se i prijavili. Svi protestanti su bili članovi Facebook-a, popularne stranice za društveno umrežavanje. Stranica je stvorila “news feed” program da bi širila lične informacije koje korisnici postave na svoje web profile.

Iznenada, sve što su korisnici objavili, od slika do stanja u vezi je bilo poslano hiljadama drugih korisnika za vrijeme tempiranih update-a. Ljudi su se žalili da ovaj novi sistem narušava njihovu privatnost. Facebook je uzvratio da je to samo distribucija informacija koje su korisnici sami već otkrili.

U novembru, Facebook je predstavio Beacon, “društveni reklamni” program koji je širio slike sa korisničkih profila i privatne aktivnosti u vidu reklamnih biltena. Kada bi Facebook korisnik kupio neki proizvod na nekoj drugoj stranici, informacija je slana Facebook-u i širena kroz mrežu tog korisnika u vidu “lične” reklame. Slike i aktivnosti mnogih korisnika su bili uobličeni u reklame bez njihovog pristanka, pretvarajući osobno trgovanje u javnu ovjeru.

Poput gostiju hotela Kalifornija, ljudi koji se prijave na Facebook imaju teškoća da se odjave. Profili prijašnjih članova se čuvaju u slučaju da stari korisnici žele da reaktiviraju svoje profile. Svako korisničko digitalno biće može da nadživi svoga stvoritelja. Kao što je navedeno u “uvjetima korištenja”, profili preminulih korisnika se održavaju aktivnim, prema posebnom počasnom statusu određeni vremenski period da bi se dozvolilo drugim korisnicima da objave i pregledaju komentare.

U septembru, Facebook je lansirao opciju “javne pretrage” koji izlistava korisničke profile na pretraživačima poput Yahoo!-a and Google-a. Ova opcija bi mogla , u osnovi, da izmjeni svrhu stranice od (relativno) zatvorene društvene mreže ka više otvorenom javnom direktoriju.

U suštini, problem leži u tome što je online igranje sa stvarnošću riskantnije od igranja igrica i anonimnih nickova. Mladi ljudi bilježe svoj život u detalje, omogućavajući besprimjerna iskustva, izlaganje i dokaz koji će nadživjeti njihovu mladost. Društveno umrežavanje je slobodna i besplatna usluga ali odreći se kontrole nad osobnim informacijama, slikama, pisanom riječju, snimcima i uspomenama se čini kao previsoka cijena koju treba platiti.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: