{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Facebook na udaru kritike zbog provođenja tajnih eksperimenata na korisnicima

30.6.2014. u 10:22
7
19
Facebook na udaru kritike zbog provođenja tajnih eksperimenata na korisnicima
7
Facebook na udaru kritike zbog provođenja tajnih eksperimenata na korisnicima
Društvena mreža Facebook suočava se sa kritikama nakon što je utvrđeno da je provela psihološki eksperiment na blizu 700.000 korisnika bez njihovog znanja.
U okviru testa Facebook je vršio manipulaciju tzv. news feedom kako bi kontrolirao koje emocionalne ekspresije korisnici koriste. Na news feedu korisnika pojavio bi se veći broj negativnih priča, a Facebook je onda pratio vaše objave i emotikone koje koristite.

Istraživanje je urađeno sa dva američka univerziteta kako bi se ocijenilo da li je "izlaganje emocijama dovelo do mijenjanja ponašanja u postavljanju statusa kod ljudi". Facebook je naglasio da nije bilo prikupljanja ličnih podataka korisnika.

Neki kritičari izrazili su zabrinutost i pitaju se kakav utjecaj mogu imati takva istraživanja. Jim Sheridan koji je član izborne medijske komisije pozvao je na istragu o ovom slučaju.

"Ovo nije u skladu sa zakonom i pravilima. Zabrinut sam zbog mogućnosti Facebooka i drugih da manipuliraju mislima ljudi u političkim i drugim sferama. Korisnicima je potrebna zaštita od toga", naglasio je.

No psiholozi ne dijele zabrinutost.

"Kada se pridružimo Facebooku to je nešto na što smo pristali. Rezultati nisu uopće alarmantni niti uzbudljivi", rekla je psihologinja Katherine Sledge Moore.

Eksperiment je proveden na 689.000 Facebook korisnika tokom jedne sedmice u 2012. godini. Studije je otkrila da su ljudi koji su imali manji broj negativnih priča u svom news feedu postavljali manje negativnih postova i obratno.

"Smatrali smo da je bitno istražiti da li postovi određenih korisnika negativno utječu na njihove prijatelje. Također, zabrinuti smo zbog izloženosti prijatelja negativnim mislima zbog kojih ljudi izbjegavaju koristiti Facebook", rekao je jedan od autora studije Adam Kramer.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: