Velika kao Jupiter

Planeta Corot-9b ima temperaturu sličnu Zemljinoj

Sarajevo-x.com
Astronomi su otkrili prvu planetu s umjerenom klimom u orbiti udaljene zvijezde, te navode kako će tehnika koja je korištena u njenom istraživanju biti ključna u potrazi za svjetovima poput našeg, a koji su izvan Sunčevog sistema.

Corot-9b, kako je planeta nazvana, je jedna od 400 egzoplaneta pronađenih u orbiti druge zvijezde, ali je prva s gotovo normalnom temperaturom.

"Ovo je i prva egzoplaneta čija svojstva možemo podrobnije istraživati", rekao je Claire Moutou, član tima astronoma koji je otkrio planetu, a piše list Independent.

Corot-9b prolazi ispred svoje zvijezde, 1.500 svjetlosnih godina daleko od Zemlje, svakih 95 dana. Tranzit traje osam sati i tad astronomi mogu izučavati ovu egzoplanetu, njen sastav i temperaturu, za koju se procjenjuje da se kreće u rasponu od minus 20 do 160 stepeni Celzijusa.

"Corot-9b je prva egzoplaneta koja stvarno liči onima u našem solarnom sistemu", rekao je Hans Deeg, glavni autor studije objavljene u časopisu Nature.

Dodao je kako je velika poput Jupitera, a kruži oko velike zvijezde pri sličnoj udaljenosti kojom "naš" Merkur kruži oko Sunca.

Vezani članci