Nauka

Otkrivena dosad najmanja crna rupa u svemiru

Sarajevo-x.com
NASA-ini istraživači otkrili su dosad najmanju crnu rupu, četiri puta manju od mase Sunca, a veličine je većeg grada.

Mala crna rupa, poznata kao J1650, vjerovatno ima veću silu teže od većih crnih rupa, pronađenih u centrima galaksije. NASA-in stručnjak Nikolai Shaposhnikov je izjavio da ako bi se neko isuviše približio crnoj rupi J1650, dejstvom njene gravitacione sile izdužilo bi se tijelo čovjeka u debljinu špagete.

Kao i druge crne rupe, i ovu je formirala zvijezda koja se ugasila i pala uslijed vlastite gravitacije.

Shaposhnikov i njegov kolega Lev Titarchunk sa Goddard Space Flight Centera u Grebeltu koristili su NASA-in satelit Rossi X-ray Timing Explorer i novu metodu kako bi utvrdili veličinu crne rupe, pronađenu u sistemu unutar konstelacije Ara, u galaksiji “našeg” mliječnog puta.

Kako naučnici otkrivaju, nova crna rupa ima 3,8 puta veću masu od mase Sunca i oko 25 km promjera.

“Ovo čini crnu rupu najmanim objektom otkrivenim izvan solarnog sistema”, izjavio je Shaposhnikov.

Prethodna najmanja crna rupa pod imenom GRO 1655-40 imala je oko 6,3 puta veću masu od mase Sunca.

“Nevjerovatno je da je poznati fizičar i naučnik Albert Einstein predvidio da će crna rupa 3,8 puta veća od mase Sunca imati promjer od oko 25 km, veličinu jednog grada”, ističe se u NASA-inom izvještaju.