Duga dva metra

Lobanja "morskog čudovišta" pronađena u stijenama u Dorsetu

D. B.
Foto: BBC
Sjajno očuvana lobanja "podvodnog T-Rexa" otkrivena je u stijenama na obali Dorseta na jugu Engleske, javlja BBC.

Ogromna lobanja pripada pliosauru, zastrašujućem morskom reptilu za kojeg se vjeruje da je terorizirao okeane prije oko 150 miliona godina. Lobanja je jedan od najpotpunijih primjeraka ovog tipa koji su ikad otkriveni te daje brojne informacije o ovom grabežljivcu.

"Nigdje drugo ne postoji primjerak koji bi se mogao mjeriti s ovim", izjavio je paleontolog Steve Etches za BBC News. On je dodao da je riječ o jednom od najboljih fosila na kojima je ikada radio.

Lobanja je duža od visine većine ljudi te sadrži 130 zuba. Prednji su dugi i oštri kao žilet te mogu ubiti žrtvu jednim ugrizom. Stražnja strana svakog zuba sadrži finim izbočinama koje su omogućavale ovoj zvijeri da probije meso, nakon čega bi izvlačila kandže poput bodeža za drugi brzi napad.

"Pliosaur je bio ultimativna mašina za ubijanje, njegova dužina je iznosila između 10 i 12 metara, imao je četiri moćna uda nalik perajama kako bi se kretao velikom brzinom, tako da je zapravo bio vrhunski grabežljivac u okeanu. Životinja je bila toliko velika da je mogla loviti sve što joj se našlo na putu. Nema sumnje da je bila poput podvodnog T. Rexa", kazao je Andre Rowe s Univerziteta u Bristolu.

Norveški istraživači su 2007. godine otkrili rijetki fosil pliosaura na Arktiku. Oni su tada rekli da su uočene značajne razlike u odnosu na fosile pronađene u Francuskoj i Velikoj Britaniji. Taj fosil, uključujući dijelove lobanje, otkriven je tokom iskopavanja na arhipelagu Svalbard udaljenom oko 1.000 kilometara od Sjevernog pola.

Kosti pronađene blizu onih prvog pliosaura otkrivene su godinu dana ranije.